איך נקבע מחיר שיש למטבח?

רבים מסכימים עם הטענה שהמטבח הוא במידה רבה היהלום של כל בית. וגורם מרכזי שמשפיע על עיצוב המטבח ועל נוחות העבודה שבו הוא כמובן השיש (משטח העבודה). ברגע שרוצים לחדש ולהתקדם או להזמין מטבח חדש, חשוב לדעת איך נקבע מחיר מטבחי שיש נעשה סדר בדברים המרכזיים. 

יש שיש ויש שיש – לא הכל אותו הדבר

אנו משתמשים במילה הגנרית "שיש", אולם למעשה לא מדובר בחומר גלם מסוג אחד ויחיד. תחת אותה כותרת רבה אפשר למצוא חומרים שונים כגון קווארץ למשל, גרניט או פורצלן ואחרים. ההבדלים בין החומרים הללו לא מתחילים ונגמרים בעיצוב. יש הבדלים בעמידות, בצפיפות, בצבעים השונים, ברמת הברק, ביופיים של ה"עורקים" הטבעיים או דוגמאות אפשריות אחרות. צריך להביא בחשבון את זמינות חומר הגלם, המרחק שממנו מביאים אותו, אופיו העיצובי, ייחודו – לכל זה ישנה השפעה על העלות לצרכן. 

המחיר והגודל של המשטח 

כאשר אתם שואלים מהו מחיר שיש למטבח, צריך למעשה לבדוק מהו גודל המטבח שלכם. העלות לצרכן נקבעת הן על פי סוג חומר הגלם והן על פי הגודל במטרים. מכאן ניתן להבין שככל שהדלפק או משטח העבודה יהיה ארוך או רחב יותר, כך המחיר יהיה בהתאם. יחד עם זאת, לקונספט העיצובי והאדריכלי יש מקום חשוב בהשגת התוצאה, לא פחות מהמחיר. 

צורת העיבוד וההתקנה 

מחיר שיש למטבחים נקבע גם בהתאם לצורת העיבוד ולאופן ההתקנה. לצד מוצרים סטנדרטיים ובייצור סדרתי ניתן למצוא פתרונות בעיצוב אישי, עם מגע מאוד מיוחד. אופי הליטוש והעיצוב משפיעים בצורה מאוד משמעותית על התוצאה הסופית. מובן שהדגמים היותר סטנדרטיים עולם פחות. בחישוב העלות, הביאו בחשבון גם את עלות ההתקנה עצמה, שמבצעים אנשי המקצוע.