מחירי נוטריון

נוטריון הוא איש מקצוע, לרוב עורך דין, שעבר הסמכה מתאימה לספק שירותי נוטריון. בשירותים אלה הוא למעשה מספק מעין חותמת אמינות ואמיתות למסמכים שונים ונותן להם תוקף משפטי או חותמת אמינות אם תרצו. זו יכולה להיות במסמכים הקשורים לזוגיות ומשפחה, בהקשר של רכישה ומכירת נכסים, עריכת צוואות וירושות, חתימה על אמינות מסמכים לצרכים משפטיים או עבור רשויות במדינה זרה (ביחד עם חותמת אפוסטיל) ועוד.

כמה עולה שירותי נוטריון?

מחירי נוטריון הינם מחירים הנקבעים על ידי ממשלה ועשויים להשתנות מעת לעת. משרדי עורך הדין המספקים גם שירותי נוטריון כפופים למחירים אלה, אליהם יש להוסיף מע"מ כחוק.

לדוגמה: אימות חתימה על מסמך כלשהו עשוי לעלות לכם 165 שקלים לחותם הראשון ו66 שקלים נוספים עבור כל חותם. עבור כל העתק או נספח נוסף תחויבו ב66 שקלים נוספים. עבור אישור נאמן למקור תצטרכו לשלם 66 שקלים עבור העמוד הראשון וחמישה שקלים נוספים לכל עמוד נוסף.

אישור תרגום נוטריוני עשוי לעלות לכם 209 על 100 המילים הראשונות ו165 שח נוספים על כל 100 מילים נוספות. בכמות גדולה יותר של מילים התשלום יהיה נמוך יותר לכל 100 מילים החל מהמילים שמעל האלף הראשונות.

חתימת נוטריון על צוואה עולה 241 שקלים לחותם הראשון וכל חותם בנוסף יעלה 123 שקלים. עבור כל העתק עוד 74 שקלים.

לסיכום, מחיר נוטריון הינו מחיר הקבוע בחוק לגבי כל שירותי הנוטריון הקיימים. על הנוטריון להחליט האם הוא מוכן לגבות את מלוא הסכום או באופן חלקי אולם לא מעל הקבוע בחוק. לדוגמה יש נוטריונים המסייעים לאנשים מיעוטי יכולת שבאמת אין להם את האפשרות לשלם על השירות וזקוקים לחותמת נוטריון או עולים חדשים וכד'.