אופני כושר ואופני ספינינג- מה ההבדלים

לא מעט אנשים שמחליטים להתאמן מעוניינים לעשות זאת באמצעות אופני כושר ביתיים. ניתן לראות אופני כושר בלא מעט חדרי כושר וכן, ניתן לרכוש אותם גם לבית. במכון כושר ניתן להבחין כי יש אופני כושר רגילים ויש אופני כושר הרלוונטיים עבור ספינינג. מה בעצם ההבדל בין אופני הכושר הללו? כדאי שתקראו את המאמר הבא.

מה משותף לכל אופני הכושר?

בין אם אתם מתאמנים ברכיבה על אופני ספינינג ובין אם אתם מתאמנים ברכיבה על אופני כושר אתם זוכים לאימון סיבולת לב ריאה, תוך שאתם עובדים במקביל על שרירי פלג גוף תחתון. האימון מכוון בעיקר לשריר הירך הארבע הראשי, שריר מיתר הברך, שריר כופפי הירך וכן שרירי העכוז. שימוש נכון בכל סוג אופני כושר וכן גם מסלול ריצה יכול לסייע בשמירה על הבריאות, סיבולת לב ריאה וכן ירידה במשקל.

אופני ספינינג

הדבר הכי חשוב שניתן לומר על אופני ספינינג הוא שהם בעצם נוצרו בכדי לדמות רכיבת כביש עם אופני מרוץ. הרכיבה מתבצעת בעמידה או ישיבה תוך הישענות קדימה. מדובר על רכיבה אינטנסיבית אשר עוזרת מאוד בעבודה על השרירים של הפלג גוף תחתון. מכיוון שמדובר על אופניים שנוצרו בכדי לדמות רכיבה בחוץ, ישנו גלגל תנופה בעל משקלים משתנים. הבלימה מתחלקת ל3 סוגים: רפידת עור, רפידת בד או בלימה מגנטית.

אופני כושר קלאסיים בנויים בצורה שמדמה יותר אופניים יומיומיים שבהם הישיבה היא ישרה או בהישענות קדימה תוך החזרת הכידון. השליטה באופניים מתבצעת לרוב על ידי צד דיגיטלי חכם וידידותי אשר מאפשר לרוכב לבחור את רמת ההתנגדות. המחשוב מאפשר לבחור מסלולי אימון שמתאימים עבור תוכנית האימון של כל מתאמן.

ישנן אופניים שונים שניתן לרכוש, עם משענת או ללא משענת ועוד סוגים נוספים. ניתן למצוא אופני כושר עם משענת למכירה באתר מנה ספורט.