איך לבחור ציוד כיבוי אש

למה אנחנו זקוקים לציוד כיבוי אש? למה צריך מטפים? אלו מטפים כדאי לבחור? גז או אבקה? שאלות אלו ועוד אנחנו לעיתים שואלים את עצמנו. בשורות הבאות ניתן לכם את כל התשובות לשאלות אלו. כמו כן איך לבחור ציוד כיבוי אש באתר ZBM.

למה צריך מטפי כיבוי אש? כאשר גלאי עשן נותן את ההתראה על שריפה בבית שלכם, או על מקור עשן בסביבתו, אנחנו צריכים לדעת, מה עושים עכשיו? האם כדאי לברוח ולהציל בדרך את מה שאנחנו יכולים? או אלי עדיף לנסות להשתלט על השריפה בעצמנו? כמובן שאנחנו צריכים לפעול בהתאם למצב.

תוכן עניינים

כוחות כיבוי אש

במקרה של שריפה גדולה שלא ניתן להשתלט עליה לבד בכוחות עצמנו, יש להזעיק כוחות כיבוי אש. כמובן שתעשו כל שביכולתכם על מנת להציל כמה שיותר ונסו לעצור את התפשטות השריפה.

במידה וגודל השריפה, אינו גדול כל כך ואתם יכולים להשתלט עליה בכוחות עצמכם, יש לפעול באופן מחושב. בדרך כלל, מים גורמים להפחתת החום וכך היא מורידה את עוצמת הלהבות. אך אם האש הוצתה באוזר חשוף לחשמל – התזת מים עלולה לגרום לקצר חשמלי והתחשמלות.

מטף אבקה או גז

במקרים אלו יש להשתמש בפחמן דו – חמצני, או באבקה שמפזרת את החומר הזה. כמו כן, ניתן להשתמש בחומר יוצר קצף. בשוק ניתן למצוא מספר סוגי מטפים. איך לבחור ציוד כיבוי אש מועדף? היכנסו לאתר https://www.zbm.co.il/ למידע נוסף.

המטפים השימושיים ביותר הם מטף כיבוי אש גז ומטף כיבוי אש אבקה. המטף הנפוץ והשימושי ביותר הוא מטף האבקה. מטף זה מיועד לכיבוי כל סוגי השריפות.

מטף גז מתאים גם הוא לכיבוי כל סוגי השריפות, אך מכיוון שתקני איכות הסביבה שונו, השימוש נעשה בגז הלוטורון הידידותי יותר לסביבה.