עצמאי וחווית תאונת עבודה? מה עושים

עצמאים אשר נקלעו לתאונת עבודה זכאים לכיסוי ביטוחי מהמוסד לביטוח לאומי, בדומה לשכירים. בנוסף, עצמאי שיש לו ביטוח תאונות עבודה במסגרת פרטית, יוכל לתבוע גם את חברת הביטוח שלו ולקבל פיצויים בהתאם. מה בדיוק מגיע לכם?

 

חברת ביטוח פרטית

גם עצמאים שיש להם ביטוח תאונות עבודה פרטי, צריכים לדעת כי תנאי הפוליסה משתנים בין חברה לחברה במקרה של תאונות עבודה לעצמאיים ולכן, חשוב להגיש תביעה בהתאם להגדרות הפוליסה ודרישות חברת הביטוח, כדי להגדיל את הסיכויים לקבל פיצויים הולמים.

סיוע מקצועי של עו"ד יכול לסייע לכם להגיש את הבקשה בצורה נכונה וגם כמובן, לתבוע את חברת הביטוח בבית המשפט, במקרה שהתביעה תידחה.

 

ביטוח לאומי

המוסד לביטוח לאומי מכסה תאונות עבודה לעצמאים, בתנאי שאלה מבוטחים כראוי ומשלמים דמי ביטוח חודשיים. יחד עם זאת, הפיצויים מכסים אובדן ימי עבודה רק לאחר 12 יום (שלא כמו אצל שכירים) ועד 91 יום בלבד. לאחר מכן, יש להגיש תביעה בגין נכות – זמנית, או קבועה, אשר תזכה את התובע בפיצויים נוספים, בהתאם לנסיבות המקרה, חומרת הפגיעה ואופן הגשת התביעה.

 

הגשת תביעה מסודרת 

יש להקפיד על הגשה מסודרת ויסודית של כל המסמכים הנדרשים לאחר מילוי של טופס תביעות תאונות אישיות, כולל חתימות במקומות הנכונים. את המסמכים יש להכין מרגע הפגיעה, כדי שלא תתקיים סיבה לדחיית התביעה. 

יש להכין מסמכים רפואיים מכל סוג – הנוגעים לתאונה והשלכותיה, יש לתעד בתצלומים וסרטוני וידאו את הפגיעה הגופנית ואת הגורם לפגיעה, יש לשמור פרטים של עדים אפשריים שהיו במקום בזמן התאונה וכן הלאה.

 

לסיכום

לצורך הכנה יסודית וטובה של תביעה בגין תאונת עבודהף מומלץ להיעזר בשירותי עו"ד מתמחה בתחום תאונות עבודה, כדי למצות את הזכויות באופן מקסימלי ולהבטיח קבלת פיצוי הולם מכל הרוגמים הרלוונטיים.