תשלום חובה לעוזרת בית

תשלום חובה לעוזרת בית

עוזרת בית היא עובדת הפועלת לטובת משק הבית. בדרך כלל היא תעסוק בניקיון או בטיפול באדם סעודי בבית, אולם גם שמרטפית יכולה להיחשב כעובדת משק בית. ביטוח לאומי מגדיר במיוחד כל מי שמוכר כעובדת במשק בית. כדאי לדעת כי על העסקה פרטית של עוזרת בית חלה על המעסיק חובת תשלום חובה לעוזרת בית לביטוח לאומי, פנסיה ועוד זכויות המגיעות לעוזרות הבית כמו כל עובד שכיר במשקל.

בין הזכויות של עוזרות הבית:

  • שכר מינימום לכל הפחות. עוזרת בית תהיה מוגדרת בדרך כלל כעובדת שעתית. ניתן יהיה לסכם אתה לגבי התשלום השעתי שהיא תקבל אולם זה לא יפחת משכר המינימום הקבוע במשק.
  • באתר של ביטוח לאומי ניתן לראות את ההגדרה עבור מי נחשבת כעוזרת בית או עובדת במשק בית ומגיעים לה זכויות אלו.
  • חובה על המעסיק להסדר תשלום לביטוח לאומי (חלק מהתשלום מנוכה משכר העובד וחלק הוא על ידי המעסיק).
  • חובה על המעסיק לשלם לביטוח פנסיוני עבור העובד (גם כאן, כמו כל עובד שכיר, חלק מנוכה משכר העובד וחלק מופרש על ידי המעסיק).
  • במידה והעובדת אינה עובדת ביום חג על פי דתה, כאשר זה נופל על יום העסקה רגיל שלה, תהיה זכאית לתשלום שכר מלא עבור יום זה.
  • חובה על המעסיק לשלם דמי הבראה כחוק.

לסיכום; העסקה של עובדים משק בית, כמו עוזרת בית, גנן, מנקה או מטפל מחויבת כיום בהפרשה לביטוח לאומי, פנסיה ודמי הבראה כחוק. לצערנו הרב האדם הממוצע אינו אוהב את הביורוקרטיה בישראל וכל ההתעסקות איתה ובואו נודה על האמת המערכות והגופים השונים אינם מקלים עלינו. כעת באמצעות האפליקציות של וורקיטו תוכלו בלחיצת כפתור לנהל את העובדים שלכם, את התשלומים לכל הגופים השונים ולבצע את התשלומים בקלות ובמהירות דרך האפליקציה אל הגופים השונים, כשכל מה שאתם צריכים זה לאשר את התשלום שיישלח אליכם כתזכורת אחת לחודש בהתאם לנתוני המערכת. כמה פשוט ככה קל.