ניהול הוצאות והכנסות – כיצד עושים את זה נכון

אורח החיים שאנחנו מנהלים מחייב אותנו לדעת מה אנחנו מוציאים ומה אנחנו מכניסים בעיקר כשאנחנו חיים במדינת ישראל,  מדינה שבה יוקר המחייה נחשב גבוה ביחס למדינות אחרות. 

ההכנסות שלנו יכולות להיות כל מקור של כסף החל ממשכורת חודשית עד קבלת שכר דירה משוכר, הכנסות מהשקעה  או ירושה וכולי. אם אתם מרגישים שהגיע הזמן לנהל נכון את ההוצאות שלכם: חשוב בתחילה בתחילה לבדוק האם הגיע הזמן להתייעץ עם מומחה לכלכלת המשפחה לגבי ניהול הוצאות והכנסות נכון

אם תרצו לעשות זאת לבד, יש כמה דרכים בהם תוכלו לנקוט:

הכנת רשימת הוצאות והכנסות – הכנסו לחשבון הבנק שלכם בגלישה און ליין או הגיעו אל פקיד הבנק ונסו להבין מה ההוצאות החודשיות הקבועות שלכם ומה ההכנסות. הוצאות יכולות להיות מורכבות  משכר דירה, משכנתא, הוצאת רכב ונסיעות, חוגים, קורסים וכו'. בדקו את גובה ההכנסות לעומת ההוצאות. 

ניהול טבלת אקסל – אם אתם יודעים להתעסק עם אקסל כדאי לנהל בכל סוף חודש טבלת אקסל בה היו רשומות ההכנסות וההוצאות שלכם עם סעיפים שונים כמו 'הוצאות על ביגוד', 'אוכל', 'חוגים', 'שונות' וכולי. שימוש באקסל יעזור לכם לבצע סיכומים על ידי נוסחאות של כמה הוצאות היו לכם החודש, כמה הכנסות, השוואות בין חודשים כאלה ואחרים ושאר נתונים. 

מתחילים לצמצם – כעת כשהבנו מה הוצאות והכנסות, יש לבדוק מה אפשר לצמצם ומה לא כזה חיוני לאורח החיים שלכם. יתכן שיש חוג שאתם לא הולכים אליו באופן קבוע או שינוי סוג הסופרמרקט שבו אתם קונים בדרך כלל בשל מחירים יקרים יותר וכדומה. באמצעות בדיקה וביטוח התחייבויות ותשלומים תוכלו לצמצם הוצאות ולקצץ משמעותית במינוס שלכם בבנק או להתחיל לחסוך כסף בצד. בהצלחה! 

> קראו גם על חיסכון לכל ילד

 

.