שוק הנדל"ן בישראל התאריך של תמ"א 38 פוקע בקרוב

שוק הנדל"ן בישראל, נשאר יציב ובטוח ומהווה עבור רבים אפיק השקעה מועדף. ניתן להבחין ביציבות הנשמרת לאורך כל השנים למרות משברים שונים במשק הישראלי. השקעה בנדל"ן במרבית המקרים נשארת השקעה בטוחה אשר מניבה רווחים מאד נאים לבעליה. תמ"א 38 הינה תוכנית מתאר ארצית הנותנת אפשרות לחיזוק מבנים לרעידות אדמה תוך עידוד כספי מהמדינה, מתן זכויות בנייה מוגדלות וקיצור תהליכים בירוקרטיים לאישורי הבנייה. בנוסף מהווה תמריץ בעבור בעלי הבתים לחזק את המבנה שלהם ולעמוד בתקן במקרה של רעידות אדמה. ההטבות המיוחסות לתוכנית תמ"א 38 במתווה הנוכחי עומדות לפוג באוקטובר 2022. ישנן חברות בשוק המתמחות בתהליכי בנייה אל מול דרישות תמ"א 38 ומשיגות ללקוח את מיצוי ההטבות באופן יעיל מהיר וחסכני. אחת מחברות אלו היא בית וגג.

היתרונות של חברות המתמחות בתמ"א 38

  1. בעלות ניסיון בהתנהלות חכמה מול הדיירים
  2. ידע וניסיון בקבלת האישורים במהירות המקסימלית
  3. בעלות ידע מקצועי בהגנה וחיזוק הבניין ויסודותיו כנגד רעידות אדמה.

הסטטיסטיקה של תמ"א 38 מראה גידול משמעותי בהיתרי הבנייה לפרויקטים. הטבות אלו ניתנות גם במקרה של פינוי בינוי ומתווה זה יאפשר לאחד מגרשים ולהרחיב שטחי ציבור. כמו כן תתאפשר שקיפות בנוגע לאחוזי הסכמת הדיירים במקרים של פינוי בינוי ותינתן בנוסף, אפשרות בניה של שתי קומות וחצי על גג מבנה ולא רק אחת. אלו ללא ספק הטבות מאד משמעותיות ובעלות ערך רב בעבור בעלי הבתים. זהו רק ענין של זמן. וצריך להזדרז.

בעלי בתים של בנין שאישורי הבנייה שלו ניתנו לפני שנת ,1980 תוכנית פינוי בינוי (אשר מתוכננת למתחם עם כמה בניינים), אפשרית בהסכמת 50% מדיירי הבניין או מ60% מדיירי כל המתחם. במקרה שמדובר בבניין בודד יש צורך בהסכמת 80% מדיירי הבניין, וניתן להפעיל סנקציות על המתנגדים. לאחר שהתקבלו כל חתימות הדיירים, ניתן להתחיל בפרויקט. ההתנהלות מול הדיירים במקרה זה הינה קריטית ולא כדאי לעשות טעויות שלא יאפשרו את תחילת העבודה על הפרויקט. עדיף להסתייע בחברה בעלת ידע מקצועי וניסיון בתחום על מנת לעבור את שלב החתימות.

לפני שבוחרים חברה שתלווה אתכם בפרויקט כדאי לוודא את רמת הניסיון והמקצועיות של החברה, לבדוק אילו פרויקטים נוספים היא כבר ביצעה ואף להגיע לפרויקט של החברה ולהתרשם מצורתו של המבנה ומאייכות הבנייה שנעשתה. את החברות ניתן למצוא על נקל באינטרנט, הן מחזיקות אתרים ידידותיים אשר מאפשרים יצירת קשר, ייעוץ ומשקפים את חוזקות החברה ואת ניסיונה.

מומלץ לבחור חברה כדוגמת בית וגן ולמהר ולעשות את הצעד הראשון לקראת התחלת עבודה על הפרויקט ומיצוי ההטבות באופן מקסימלי יעיל ומהיר. לדעת שניהול הפרויקט נעשה עם חברה בעלת ידע, מקצועיות וניסיון מוכח בתחום.