מהו חוק מעבר חצייה להולכי רגל?

חוק מעבר חצייה להולכי רגל קובע כי נהג חייב לתת זכות קדימה למי שחוצה את הכביש במעבר חצייה, כמו גם לאלו שעומדים לחצות מעבר חצייה ועוד לא החלו בפעולת החצייה עצמה. בכל מקרה כאשר נהג מתקרב עם רכבו למעבר חצייה עליו להאט, וגם כאשר הנהג מתקרב למעבר חצייה וישנו כלי רכב בנתיב אחר שהאט או שהוא עצר – הנהג חייב לפעול בהתאם לכך.

קו ישר ומהירות סבירה

גם על מי שבכוונתו לחצות מעבר חצייה – עליו לוודא שהכביש הוא פנוי ושהתנאים מאפשרים לו לחצות בצורה בטוחה את הכביש במעבר החצייה. הולך הרגל צריך לחצות את הכביש כאשר הכביש פנוי, ועליו לחצותו בקו ישר ובמהירות שהיא סבירה.

חוק מעבר חצייה להולכי רגל תקף גם כאשר ישנו אור ירוק להולכי הרגל העומדים לחצות את מעבר החצייה, וגם כאשר במקביל מכוניות וכלי רכב רשאים בצומת לפנות ימינה באותו זמן.

להמתין לסיום החצייה

אלמנט נוסף של חוק מעבר חצייה להולכי רגל אומר את הדבר הבא: במידה והנהג מבחין בהולך רגל שמתקרב אל עבר מעבר החצייה, הרי שהנהג נדרש להאט ועליו להמתין שהולך הרגל יסיים את פעולת החצייה של הכביש.

הקנס

כאשר נהג לא המתין שהולך הרגל יסיים את החצייה במעבר החצייה – הוא חשוף לקנס בגובה של 500 שקלים. במידה והוחלט כי אי ההמתנה לסיום פעולת החצייה נעשתה תוך סיכון של הולכי הרגל הרי שהנהג חשוף לקנס וגם לנקודות (10 נקודות).

משום הסכנה עבור הולכי רגל כאשר הנהג איננו מאט ואיננו מקיים במלואה את הוראת מתן זכות קדימה הרי שקיימת חשיבה עליונה בהקפדה מצד הנהגים על חוק מעבר חצייה להולכי רגל.

>  מידע מקצועי ופרטים נוספים ניתן למצוא באתר של דוויק ברנט עו"ד תעבורה!