איך מקבלים פיצוי לאחר תאונת עבודה?

מעת לעת, אנחנו קוראים באתרי אינטרנט ובעיתונים, שומעים במהדורות החדשות בטלוויזיה או ברדיו, על תאונות עבודה שגובות מחיר יקר, מחיר של חיי אדם. אך לצד התאונות אשר זוכות לחשיפה משמעותית בגלל המחיר היקר שהן גבו, אנחנו יכולים להיות בטוחים שיש עוד שורה ארוכה של תאונות עבודה אשר מתרחשות מדי יום, גובות מחיר יותר נמוך, אך יש לא מעט אנשים שמושפעים מהן, החל מהנפגעים בתאונה וכלה בבני המשפחה שלהם.

תאונת עבודה מוגדרת כתאונה שהתרחשה בזמן העבודה, בין אם זה באתר העבודה, בין אם זה באתר חלופי ולא ישיר, וכן תאונות שמתרחשות בדרך אל מקום העבודה או בדרך חזרה. כאמור, במקרים רבים, התאונות אינן בהכרח גובות מחיר של חיי אדם. יש מקרים בהם התאונות גורמות לפציעה, מחלה ואפילו מקרים של פוסט טראומה בעתיד.

בכל אחד מהמקרים הנ"ל, ייתכן ויווצר נזק מסוים אשר ישפיע על התפקוד הפיזי או הנפשי של הנפגע, מה שיכול להקשות עליו לתפקד ואף לעבוד. על כך ובכלל על התאונה, הוא יכול לקבל פיצוי.

 

ממי וכיצד מקבלים פיצוי?

הפיצוי על תאונות עבודה מתקבל מחברת הביטוח וכן מביטוח לאומי יש להגיש תביעה באמצעות עורך דין תאונות עבודה שמתמחה בכך. הוא יבחן את המקרה ועל פי החומר שעומד לרשותו הוא יגיש את התביעה עבור הלקוח שלו.

בעיקרון, התביעה תוגש הן על בסיס הנזק שנגרם לעובד והן על בסיס העובדה שיכולתו לעבוד, להתפרנס במקצוע שלו, נפגעה. לכן הוא זכאי לקבל פיצוי כספי אשר אמור לעזור לו לפרנס את משפחתו מכאן והלאה. צריך לציין, גובה הפיצוי יקבע על פי סוג ורמת הנזק וכן על פי אופי הטיפול שהוא יידרש לקבל מעתה והלאה.