איך תבחרו את המצבר הנכון?

האוטו מתקשה להתניע בבוקר ואתם צריכים מצבר חדש? אתם צריכים לדעת לא רק איפה לקנות את המצבר אלא גם איך לבחור את המצבר הנכון. הטיפים הבאים יעזרו לכם לבחור.

האמפר והמצבר

יכול להיות שאתם תוהים, למה בעצם אין מצבר אוניברסלי. למה אי אפשר לעשות את החיים מאוד פשוטים ולייצר מצבר טוב, שיתאים לכל הרכבים באשר הם. הסיבה לכך פשוטה – המאפיין המרכזי של המצבר הוא כמה אמפר הוא יודע ליצר.

לא כל רכב זקוק לאותה כמות זרם של חשמל. זה מאוד תלוי בגודל של הרכב אבל יותר מזה, גם בסוגי המכשירים החשמליים שצריכים לקבל את הכוח הנדרש. אם ברכב שלכם יש יותר מערכת חשמליות, סביר להניח שאתם צריכים מצבר עם יותר אמפר. וככלל, רכבים גדולים יותר זקוקים למצברים עם יותר אמפר.

מצבר בגודל הנכון

מתחת למכסה המנוע ברכב שלכם שוכן לו אחר כבוד המצבר. בהחלפתו, צריך לפרק את הישן ולהרכיב את החדש. המצבר החדש צריך להתאים בגודלו למקום הפנוי מתחת למכסה המנוע. הוא לא צריך להיכנס בכוח. ואגב, כלל האצבע הוא כזה – כשיש יותר מקום עבור המצבר, הוא בדרך כלל יהיה גדול יותר ומסוגל לתת יותר אמפר (כלומר – לתת יותר זרם חשמלי בכל רגע, או כפי שמקובל לומר, יותר אמפר לשעה).

מספרי המצבר ונתוני יצרן

כאשר אתם בוחרים מצבר, שימו לב שרשומים עליו שני מספרים. המספר הגדול יותר הוא כמות האמפר המקסימלית שהמצבר יותר לתת ברגע ההתנעה. המספר הנמוך יותר (שיכול להיות למשל 55 או 70 או יותר, מסמל אמפר שעה. כלומר באופן רציף, מהו זרם החשמל שהמצבר יודע לתת בשוטף, עבור מערכות הרכב השונות. שני המספרים הללו במצבר החדש צריכים להתאים לנתוני הרכב כפי שקובע היצרן.

> ראו כאן שירות מכירה והחלפת מצברים ברחובות!