כל מה שרציתם לדעת על סוגים שונים של השקעות פיננסיות

השקעות פיננסיות

עולם ההשקעות הוא עולם גדול ומסועף. המכיל אינספור אפשרויות ודרכים ליצירת הכנסות לטווחי זמן קצרים, בינוניים וארוכים.

השקעה פיננסית פירושה בעצם הוצאה כספית, אשר מטרתה אינה רכישת משהו גשמי או ספציפי, והיא מכוונת לטווחי זמן שונים ולמטרות שונות. השקעות נפוצות במיוחד הן השקעות בשוק ההון, שהן רכישת אגרות חוב או מניות של חברות (בין אם ברכישה ישירה ובין אם דרך תעודות סל או קרנות נאמנות), אשר נסחרות בשוק ומדורגות לפי רמת הסיכון הכרוכה בהשקעה.

אפיק נוסף של השקעות הוא השקעות אלטרנטיביות, המהוות חלופה לשוק ההון, שכן הן לא נסחרות באופן פומבי. בתחום זה כלולות למשל השקעות בקרנות גידור, תשתיות, חברות ביוטק, נדל"ן והלוואות חברתיות. אז איך לנווט בין סוגי ההשקעות הרבים? ומה אומרים כל השמות המפחידים כמו מט"ח, בורסה ומניות?

השקעה דרך קרן נאמנות או תעודות סל

קרן נאמנות היא מכשיר השקעה פיננסי השכיח מאוד בעולם ההשקעות לטווח קצר ובינוני. תשואה בהתאם לסכום שהפקדתם בקרן שבחרתם, רמת הסיכון שלה ובשורה התחתונה הביצועים שהיא משיגה. קרן הנאמנות מהווה בעצם גורם מתווך בינכם לבין עולם ההשקעות, ומנהלת את ההשקעה בשבילכם באופן אקטיבי, בדרך כלל תמורת חלק מהרווחים. תעודות סל לעומתן, מנהלות את הכספים באופן פסיבי ופשוט עוקבות אחר ביצועים של מדדים מובילים.

השקעה בהלוואות חברתיות

עולם ההשקעות החברתיות צובר תאוצה רבה בשנים האחרונות וגם בישראל יש מספר שחקניות בולטות. הרעיון הוא פשוט, אתם משקיעים את כספכם בחברה מסוימת אשר מספקת הלוואות לשוק הפרטי. אתם זוכים לתשואה קבועה הנובעת מהחזרי הריבית של מי שלווה את הכסף מהחברה. גובה התשואה הוא ביחס ישיר לרמת הסיכון, אורך וגובה ההשקעה.

השקעה בקרן תשתיות

השקעה מסוג זה טרם הגיעה לישראל, אך ישנו צפי להגעתה גם אלינו בעתיד. השקעה בקרן תשתיות, אשר נכללת גם היא תחת הכותרת של השקעה אלטרנטיבית לשוק ההון, היא השקעה בתשתיות העתידות לקום במרחב הציבורי. הרעיון הוא בעצם שהמשקיעים יהיו חשופים למידע אודות התקנת תשתיות כמו התפלת מים, תשתיות חשמל וטלפון וכדומה, ויוכלו להשקיע בבנייתם ולראות חלק מהרווחים כשיהיו בשימוש הציבור.

השקעה במט"ח

השקעה במט"ח (שם קיצור למטבע חוץ) היא השקעה בערכם של מטבעות זרים. למשל, ניתן להשקיע בדולרים בציפייה שערכם יעלה אל מול האירו, וכך לגרוף את רווחי ההפרש. דוגמה מעשית היא למשל ישראלי שקונה דולר כשערכו הוא 4 שקלים, ומוכר אותו כשערכו עולה ל-4.3 שקלים. כך הרוויח המשקיע 0.3 שקלים. כמובן שהשקעות בדרך כלל נעשות בסכומים גדולים יותר, וכך גם  גדלים הרווחים בהתאם.

 

לסיכום, עולם ההשקעות עשוי להיראות מאיים וסבוך, אך המידע הרב באינטרנט ואנשי המקצוע המומחים שיש בשפע, יכולים לעזור לכם לנווט בעולם ההשקעות ולראות ממנו רווחים יפים ואף בטחון כלכלי. עולם ההשקעות הוא אולי לא צפוי, אך לאורך זמן, הוא מיטיב עם אלו שמנסים ללמוד אותו.