חומרים לאיטום גגות – סוגים שונים

קיימים סוגים רבים ושונים של חומרי איטום לגגות. אולם איזה מהם נבחר? כיצד נדע איזהו חומר האיטום הטוב ביותר? שיטות האיטום הן בהחלט רבות, אולם חייבים להתאים את חומר האיטום לשטח המיועד.

 

האקלים הישראלי

ברוב ימות השנה שורר מזג אוויר חם בישראל, אולם אין לשכוח שגם החורף מגיע לבקר. איטום גגות למשל, תפקידו הוא למנוע נזילות ולאטום את השטח באמצעות חומרים המתאימים לכך. מכיוון שאנו חיים במדינה חמה, ישנם אנשים שחושבים שניתן לוותר על חומרים לאיטום גגות, אולם טעות בידם. בהחלט מומלץ לאטום את הגגות עוד לפני בוא החורף.

 

חורף שחון? לא מוותרים על איטום

גם אין זה כה חשוב אם מדובר בחורף שחון, מטח אחד חזק של גשמים עלול לגרום לנזק, והמחיר עלול להיות גבוה מאוד על מנת לתקן את המצב. ישנם קבלני איטום שיציעו לכם חומרי איטום טובים ואיכותיים, אולם יש לבדוק אם הם מתאימים לגג הבית, בשביל זה צריך איש מקצוע בעל ניסיון רב.

 

חומרים לאיטום גגות – סוגים שונים

ביטומנים

כאן אנו נזכיר חומרים לאיטום גגות נפוצים במיוחד, למשל ביטומנים, אלה הן למעשה יריעות ביטומניות וחומרים נוספים כמו זפת. והיה ותשתית האיטום על הגג עשויה מביטומנים, רצוי להמשיך עם חומר זה.

 

חומרים אקריליים

בנוסף קיימים חומרים אקריליים, הם מיועדים הן לאיטום והן להלבנת השטח. חומרים אלה בניגוד לרבים אחרים אינם עמידים בפני מים, ולכן יש לנקז אותם. חומרים אקריליים מתאימים לשטחים משופעים זאת בכדי שהמים יזרמו למרזב.

 

פוליאוריטנים

מיוצרים באמצעות מיטב הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בכל הקשור לאטימת גגות, הם חזקים ועמידים מאוד, בנוסף מאפיינת אותם גמישות רבה. הם גם חסינים בפני קרני UV ועמידים לאורך זמן.