אימון עסקי – איך הוא יכול לעזור לי?

כל מי שנמצא מספיק שנים בעולם העסקים יודע, שישנם לא מעט יועצים ומאמנים אשר יכולים לעזור לבעלי עסקים, מתחילים וותיקים בצורות שונות. אף על פי, שיהיו רבים שיטענו שהם יודעים כיצד לנהל את העסק שלהם בעצמם והם לא זקוקים לעזרה של אף אחד, עדיין שירותם של מאמנים ויועצים כאלה ואחרים, יכולים לעזור ולקדם אותם. 

לפני שנסביר כיצד אימון עסקי יכול לעזור, חשוב להבין מי עומד מאחורי זה ואיזה שירות הוא מציע. בעיקרון, מדובר על אנשים בעלי ידע מעשי או תיאורטי נרחב בעולם העסקים, בין אם זה בתור מי שניהלו בעצמם עסקים מסוגים שונים בעבר, היו מנהלים בחברות, יועצים או עסקו בתפקידים שונים שהקנו להם את הידע והניסיון הדרוש. 

צריך לציין, אפשר למצוא מאמנים ויועצים שיש להם ידע נרחב וכללי, וכן אפשר למצוא מאמנים ויועצים שיש להם ידע ספציפי, כלומר, הם יודעים באופן נקודתי איך לעזור, בין אם זה בתחומים שונים ובין אם זה במצבים מסוימים. 

איך אימון עסקי יכול לעזור? 

ראשית, אחד היתרונות הבולטים של מאמנים עסקיים, זו היכולת להסתכל על הדברים מבחוץ, בלי שיש להם קשר רגשי לעסק או לבעלים, וכך הם יודעים במהלך קואצ'ינג לספק מענה לצרכים שונים מבלי להיות מושפעים מהשפעות שונות. 

שנית, הם יכולים להבין באופן נרחב את התחום ולדעת לזהות או לסמן יתרונות יחסיים ומוחלטים של העסק, כך שהבעלים שלו ידעו איך לנצל אותם בצורה נכונה. 

שלישית, מאמן עסקי יכול ללוות את בעלי העסק בתהליכים, להוריד ממנו את רמת הלחץ, החרדה ודברים אחרים שעלולים להשפיע עליו בצורות שונות ובכך לפגוע ביכולת שלו לפעול בצורה נכונה. לרוב, זה יכול לעלות את הביטחון העצמי של בעל העסק לטווח הארוך. 

ארבע, אחד היתרונות של מאמנים עסקיים הוא, היכולת לקבל מידע ממקורות שונים ולעשות בהם שימוש. הרבה פעמים הם מקבלים מידע ממקורות שבעלי עסקים לא מכירים או לא יודע כיצד להשתמש בו בצורה אפקטיבית. בוודאי כאשר מעורב רגש בעניין או כאשר הכסף שלהם מושקע בעסק.