לימודי משפטים – לא רק למי שרוצה להיות עורך דין

לימודי משפטים

במציאות המורכבת של ימינו כמות האפשרויות שעומדות לרשותו של האדם הן באמת בלתי מוגבלות, אבל הן כן מלאות בתנאי סף, הגבלים ומחסומים שיש לעבור. קיימים כלים מעשיים שיוכלו לסייע לכם לצלוח את הדרך ולהצליח בה בענק. אחד מהמוצלחים שבהם הם לימודי משפטים, בין אם אלו לימודים שמיועדים למשפטנים ובין אם לאו.

לימודי משפטים עם לימודים מעשיים ופרקטיים מאד אשר מעניקים לסטודנטים מיומנויות של ממש להתמודד לא רק בעולם הביורוקרטי, אלא לממש את זכויותיהם הדמוקרטיות בתוך מכלול תחומי החיים ועל אחת כמה וכמה בתחומי העבודה והעסקים. הבנה משפטית היא ערך מהותי ומשמעותי והיכולת להבין איך לעבד את החומר, מה ואיפה לחפש היא יכולת מצילת חיים של ממש. קשה מאד להתמודד עם חומר משפטי ללא הבנה ורקע מקדים ואילו במסגרת לימודי משפטים רוכשים כלים של ממש לעבודה עם החוקים, עם מערכת המשפט, עם פסקי דין ועם הסביבה המשפטית על כל גווניה.

כמובן שלימודי משפטים מיועדים גם ובעיקר עבור מי שרוצה לעסוק בתחום ולהיות עורך דין פעיל עם תחומי התמחות ספציפיים, אבל בשביל זה יש לעבור תהליך הכשרה שכולל עמידה במבחני הלשכה ותקופה של התמחות, אבל לימודי משפטים אינם מוגבלים רק למי שרוצה להיות עורך דין כאמור.

כדאי לדעת שבעיקר מי שיש לו תואר ראשון ורוצה להעשיר את עצמו בלימודי משפטים, בין אם במסגרת יתרונות מיידיים שניתן לזהות בעקבות העבודה או דרישות החיים ובין אם מתוך ההכרה של הרלוונטיות של השכלה מסוג זו, יוכל לרכוש השכלה בתחום של לימודי משפט במסגרת תואר שני בתכניות לימוד של משפטים ללא משפטנים, כך אפשר לקבל ידע מזוקק ומרוכז מבלי הצורך לעמוד במבחני הלשכה או לעשות סטאז'.

הבנה משפטית- הבסיס החיוני לניהול עסקים

כל מי שיש לו זיקה ונגיעה מעשית בעולם העסקי ובתחומי הניהול הבכיר מבין היטב את החשיבות האקוטית של הידע המשפטי וערך הנכסיות שלו. בין אם מדובר במנהלים שכירים, עצמאיים, ובעיקר אנשים שעוסקים בחוזים, בהשקעות ובעבודה עם אנשים. זה נכון שעצם קיומו של רישיון עריכת דין הוא משמעותי מאד גם כשלא עוסקים בפרקטיקה, אבל בפועל, גם קיומו של הידע, מבלי לעמוד בדרישות הרישוי יהוו בסיס מוצק, איתן ומשמעותי לרוב הפעולות העסקיות אותן תבצעו ברוב הענפים שניתן לפעול בהם.

כשמדובר על עולם העסקים והפיננסים ישנם שני עולמות שצריך לשחות בהם, העולם המשפטי והעולם החשבונאי. אנשים שמבטיחים לעצמם את הידע בעולמות הללו סוללים לעצמם את דרך המלך להצלחה בקנה המידה הגדול ביותר.

פרטים טכניים על מסלולי הלימוד

לימודי משפטים ניתן למצוא במסגרת תכניות שונות בבתי ספר שונים במסגרת לימודים אקדמים ו/או לימודים מקצועיים. בעוד שעל פי רב מקובל להתייחס ללימודי משפטים כייעודיים כדי לקבל רישיון, חשוב לדעת שעבור מי שאינו רוצה להתמחות ולקבל רישיון ישנו מגוון של מסלולים שונים ללימודי משפטים, לרבות תואר שני במשפטים למי שאינו עורך דין, קורסים ומסלולי הכשרה וכן עתודות לימוד ייעודיות ועצמאיות שמעניקות ידע וכלים בתחומי דעת ספציפיים.

גובה שכר הלימוד משתנה בהתאם לתכנית ומרכז הלימודים כאשר ברוב התכניות הממוסדות ניתן למצוא גם תכניות התנדבות שמאפשרות לקבל מלגות לימוד.