יצירה והבעה באמצעות לימודי פסיכותרפיה

לימודי פסיכותרפיה

לימודי פסיכותרפיה תפסו תאוצה במהלך השנים האחרונות, ונדמה שהם אפילו יותר פופולריים מלימודי פסיכולוגיה. אנשים מעדיפים שיטות חדשניות ומתקדמות יותר מאשר השיטות הקלאסיות יותר, וזה ניכר בכמות המשתתפים בלימודים אלו. מה זה בעצם פסיכותרפיה, כיצד ניתן לעזור ליותר אנשים באמצעות שיטה זו, והאם זה באמת עובד?

משמעות הפסיכותרפיה

פסיכותרפיה היא שיטה מתקדמת לטיפול באנשים הסובלים מקושי נפשי ומחלות נפשיות. בדומה לפסיכולוגיה, המטפל נותן מרחב ואובייקטיביות למטופל, שחושף בפניו את כל בעיותיו ומנסה להתמודד עם קשיי היום יום. ההבדל המשמעותי הוא שבפסיכותרפיה ניתן להתמודד עם הקשיים בשיטות שונות ומגוונות מבלי להתמקד בקשיי העבר. כך, המטופל לא נזכר בבעיות העבר ולא צריך להתמודד עם הזיכרונות בנוסף לבעיות הנוכחיות שלו, דבר שמקל מאוד על מרבית המטופלים בשיטה זו.

לימודי פסיכותרפיה

בלימודים ישנן מספר שיטות טיפול שונות:

  • טיפול CBT הידוע גם כטיפול קוגנטיבי-התנהגותי. במסגרת טיפול מיוחד זה המטפל והמטופל מתמקדים בהווה, בכאן ועכשיו, ולא בעבר כפי שנהוג בטיפול פסיכולוגי. ניתן לבחון דפוסים חוזרים אצל המטופל, וכמו כן גם קשיי הסתגלות שונים ודרכי חשיבה נוספות.
  • טיפול רגשי-דינמי. בטיפול זה ההתמקדות הינה בגילוי תובנות והתמודדות עם רגשות שונים שחוזרים על עצמם. המטופל יבחן את רגשותיו בקשר למצבים שונים בחייו וילמד להתמודד איתם בצורה יעילה.
  • טיפול אומנותי ביצירה והבעה. בטיפול זה נוטים להתמקד בצד האומנותי יותר של הטיפול הפסיכותרפי, לעיתים ללא מילים כלל, כשצוללים עמוק לתוך הרוחניות והקשר בין הגוף לנפש בעזרת מוזיקה, אומנות, וכדומה. כך המטופל לומד להביע את רגשותיו החיוביים והשליליים בדרכים פרודוקטיביות.
  • פסיכותרפיה משולבת. בחירה מחודשת של דפוסי חיים תוך כדי העצמת האישיות והנפש, לאיכות חיים בריאה יותר והתמודדות יעילה עם קשיי היום יום.
  • פסיכותרפיה בשילוב מיינדפולנס. בשיטה הידועה להעצמת הקשר בין הגוף לרוח ולנפש. לחוות את הרגשות בהווה, להתנתק מהעבר ולהתמקד בכאן ועכשיו.

מהם תנאי הקבלה ללימודים?

תנאי הקבלה ללימודי פסיכותרפיה הם ריאיון אישי ועמידה בתנאי קורסים קודמים בנושא.

למי מתאים לימודי פסיכותרפיה?

קורס זה מתאים למומחים בתחומים טיפוליים ואנשי טיפול שמעוניינים להעשיר את הידע שלהם בתחום הפסיכותרפיה. באמצעות הקורס ניתן לעזור למטופלים ולהתאים להם את השיטה היעילה ביותר לטיפול במצבם. במהלך קורס זה, המטפל מעצב את אישיותו בהתאם לתחום.

 

פסיכותרפיה הוא נושא מרתק המשפיע על מטופלים רבים, כולל המטפל עצמו. כל שיטת טיפול היא ייחודית למטופל עצמו, ובאמצעותה ניתן ללמוד איך ניתן לעזור למטופל, מה עובד יותר ומה עובד פחות ובכך להעצים את יעילותה בלימודי הקורס. באמצעות תחום זה ניתן ללמוד על שבריריות נפש האדם, וכיצד ניתן להעצים אותה ולחזק אותה בשיטות מגוונות שהוכחו כיעילות. בלימודי פסיכותרפיה ניתן ללמוד שיטות יצירתיות ומתקדמות להתמודדות עם בעיות המשפיעות על החיים באופן יומיומי.