מהן קרנות השתלמות לעובדי הוראה

עובדי הוראה במשק הישראלי אינם זוכים לתנאים כמו אחיהם בארצות הברית, למשל. גובה השכר והתנאים הכלליים אינם מקנים לעובדים הללו שום יתרון על עובדים אחרים במשק, מלבד, אולי, זמני העבודה. 

אולם בכל זאת חשוב לדעת את כל מה שקשור בקרנות השתלמות שהן למעשה יכולת של העובד לקבל כסף נוסף בשל תפקידו בהוראה. 

אז מהי קרן השתלמות? וכיצד מבצעים השוואת קרנות השתלמות? באופן עקרוני הקרן דואגת להשתלמות של המורה. זאת אומרת שכל מורה יוכל להעשיר את הידע והכלים שיש לו בשנת השבתון. (אחת ל 7 שנים) כדי לממן את הלימודים הללו הקרן מפרישה מהמעסיק והמורה כל חודש סכום זעיר שבסופו של דבר מצטבר לכדי קרן השתלמות.

רוצים לדעת עוד על קרן השתלמות? פשוט המשיכו לקרוא. 

קרנות השתלמות:

למה בכלל יש קרנות השתלמות לעובדי הוראה? למה צריך אותם? ובכן, התפיסה הרווחת היא שמורה צריך כל הזמן ללמוד כישורים ודברים חדשים בעולם מתפתח. 

בין אם זה בחינוך למשל, שהאתגרים החינוכיים שונים מתקופה לתקופה ובפרט היום שהכול זז נורא מהר יכולות לחלוף מספר שנים בודדות והמורה מוצא או מוצאת את עצמה מול דור לא מוכר עם בעיות שונות לחלוטין.

בין אם זה מבחינת חומר לימודי שמתקדם ומתפתח כל הזמן. אמנם יש את היסודות שתמיד לימדו וילמדו, אולם יש, כיום, הרבה דברים להוסיף. 

קרן ההשתלמות צוברת כל חודש סכום למורה כדי שיוכל לממש אותו ולהצטרף ללימודים בזמנו הפנוי. כאשר המורה מחליט שהוא לא רוצה השתלמות אלא לקבל את הכסף הוא מפסיד חלק מהסכום, אולם הוא יקבל את הכסף אליו לשימושו הפרטי.

ישנם מורים רבים שבוחרים לעשות השתלמות אולם יש מורים רבים יותר שבוחרים לקחת את הכסף לעצמם.