מיני רבים: רכבי המיני הנמכרים ב-2020

אם אתם זוג צעיר, משפחה בתחילת דרכה או סתם מעוניינים ברכב שני קומפקטי ויעיל – יתכן ואחד מרכבי המיני ואפילו הסופר מיני, יתאים עבורכם במיוחד. כך נראית מגמה מצליחה בישראל

זאב נחמנזון

תפנו מקום – ולא צריך הרבה, בכבישי הארץ העמוסים לעייפה, בתחנות הדלק ובמדרכות העירוניות אשר בשוליהן קשה למצוא מקום חניה פנוי, לנישה ההולכת ומתפתחת – דגמי המיני והסופר מיני. בעולם הרכב, המתאים את עצמו בכל פעם מחדש לצרכים והדרישות המשתנות, ניתן גם לראות מגמות עיצוביות ופונקציונליות רבות כשהסגמנט המשפחתי המסורתי ששלט פה ביד רמה במשך זמן רב מאוד, מפנה את מקומו לזה שבו דגמים קטנים ומותאמים יותר ומעלה את הביקוש עבורם.

כיום ניתן למצוא רבים מרכבי המיני והסופר מיני במגוון שנתונים, חדשים ומשומשים, אוטומטיים וידניים, הזמינים לרכישה הן במזומן והן בעסקאות טרייד אין או ליסינג בחברות הרכב השונות בנגישות מירבית, אמינות רבה ועם תנאים משתלמים במיוחד עבור הצרכן הישראלי.

אז מה מייחד כל-כך סגמנט זה ואילו מהם היו הנמכרים ביותר בשנה החולפת? מדריך קומפקטי לפניכם.

הגודל כן קובע

ובמקרה זה – הקוטן. בשלוש השנים האחרונות כ-13% מכלל מסירות הרכב בישראל היו מסגמנט המיני. על אף שלא ניכרת בו צמיחה הנראית לעין, ההתמדה בשוק הדינמי והמתחלף דווקא כן מעידה על חיבה ודרישה לרכבים מסגמנט זה. במספרים בשטח, בשנת 2020 נמסרו בישראל קרוב ל-30,000 רכבי מיני וסופר מיני כאשר המובילה שבהן, בפער של כמעט פי שניים מהמקום השני, היא היונדאי i20. המותג הקוריאני מככב בראש כל טבלת רכב בישראל בשנים האחרונות, נהנה מאהבת הקהל, מתדמית יציבה המשדרת אמינות וכמובן, מהפרמטר החשוב ביותר עבור הצרכן הישראלי – תמחור אטרקטיבי ויחסי עלות-תועלת מצוינים. 6,764 מסירות של ה-i20 הן עדות מצוינת לכך.

אחריו, וכפי שכבר צויין עוד קודם בפער ניכר, נמצאת כוכבת אירופאית שאינה דועכת ואנו מתכוונים לסיאט Ibiza הנהדרת. עם לוק וסטייל אירופאיים שעולים בקנה אחד עם הגרמניות והצרפתיות, מציעה המכונית הספרדית מחיר נמוך יותר מחברותיה באירופה – מה שהופך אותה לאטרקטיבית יותר, ובמהלך 2020 נמסרו ממנה 3,611 רכבים. לא הרחק מאחוריה ניתן למצוא את טויוטה יאריס שכמיטב הדגמים תוצרת יפן מציעה מחיר גבוה יותר מהמתחרות אך לצד אבזור מפנק יותר, אמינות וביקוש של רכב יפני. את החמישייה הפותחת סוגרות שתי יפניות נוספות – מיצובישי ספייס סטאר עם קצת מעל 2,000 מסירות ומאזדה 2 עם קצת מתחת.

גם הביצועים קובעים

מעבר לחמישייה שהזכרנו ניתן למצוא דגם מיני כמעט לכל מותג רכב. שברולט, האמריקאית שבחבורה, מייצרת כבר מזה זמן רב ליין אסיאתי לאחר שרכשה את "דייהו" וניתן למצוא בה את ה"ספארק" הקטנה והפופולרית. ניסאן, מותג יפני נוסף בעל נוכחות ישראלית בולטת בדגמי הקרוסאובר, מייצר בהודו את הניסאן מיקרה הקטנה, אשר אינה מציגה אבזור מפואר כמו זה של אחיותיה מהמזרח אך מאידך, מגיעה עם תו מחיר נמוך במיוחד שקשה שלא להתפתות אליו כשנדרשים לבחור בין רכב משומש לחדש.

עוד בקטנות והזולות תוכלו למצוא את דאצ'יה Sandero וכמובן, את המתחרות האולטימטיביות יונדאי i10 וקיה פיקאנטו בעלות אחוזי המכירה הגבוהים ביותר ובפער עצום במחוזות המיני והסופר-מיני. כל אלו נאמנות לקונספט של עלות מול תועלת: הן חסכוניות במיוחד בדלק, עלות רכישתן נמוכה יחסית והן עושות זאת על חשבון נוחות הנסיעה ונפחם של תאי המטען והנוסעים. עם זאת, אין בהן פשרה על בטיחות ורובן הגורף עומד בהצלחה במבחני הריסוק הקשים ובתקני הבטיחות המחמירים ביותר.

ויש גם חוויה

אל תוך סגמנט רכבי המיני משתחל גם נטע זר – קטגוריה מעט שונה אך גם היא, לפחות ככל שמדובר במידות, משתייכת אליו. מותגי היוקרה מחזיקים אף הם ליין של רכבים קטנים, ביניהן BMW, אאודי ומרצדס, אך במקרה זה התמחור גבוה משמעותית לעבר החוויה ופחות לכיוון המשפחתיות. אם אתם מעוניינים ברכב שמאיץ מ-0 ל-100 ב-7 שניות, או במערכת הגברה ומולטימדיה שהופכת את הנסיעה למשחק מרוצים, ועדיין אין לכם את הכוח והסבלנות לתור אחר חניה ברחובות העיר העמוסים – תדעו שגם לכם יש מענה, ותכינו את הארנקים.

 

לסיכום, רכבי המיני והסופר מיני נפוצים במיוחד, בפרט עקב תכונותיהם המותאמות לאופי הנהיגה הישראלי ולתנאי הדרך בארץ. גודלם הקטן הנוח לחניה, הטכנולוגיה המתקדמת במערכותיהם השונות ורמת הבטיחות הגבוהה, מעניקים להם את הכבוד והמקום אליהם הם ראויים בהחלט וכמובן, את היותם מובילים את טבלת מכירות הרכב בישראל.