מיהו יועץ בטיחות ומהו אחריותו?

יועץ בטיחות או מהנדס בטיחות זה לא מקצוע או תפקיד שמוגדר בחור או בתקנות אשר שייכים לתחום הבטיחות כמו: נאמן בטיחות, ממונה בטיחות ועוד. מדובר על איש מקצוע אשר תפקידיו וסמכויותיו אינן מוגדרות בחקיקה אך הוא בעל מקצוע חשוב מאוד בעל כישורים, ניסיון ומוניטין שרש בשטח לצורך מתן ייעוץ בטיחות איכותי עבור כל מקום עבודה שבו תחום העבודה מהווה סיכון כלשהו לעובדים בו. כל מנהל עבודה אשר מבין כי מקום העבודה מהווה סיכון כלשהו לעובדים שבו, חייב לבחור בשירות של יועץ בטיחות בעבודה שיסייע לו בייעוץ לגבי התנהלות בטוחה ונכונה של העובדים ובכלל במקום העבודה.

מיהו יועץ בטיחות?

חשוב מאוד לבהיר כאמור כי בניגוד לתפקידים כמו ממונה בטיחות אשר מפעלים ומקומות עבודה מחויבים על פי חוק להעסיק אותם, יועץ בטיחות הוא תפקיד אשר איננו מוגדר באופן רשמי וחד משמעי בחוק או בתקנות הבטיחות בישראל. עם זאת, ניתן למצוא לא מעט מקומות עבודה אשר מעסיקים יועץ בטיחות ומסיבות טובות מאוד. ההכשרה או ההסכמה להן נדרש יועץ בטיחות על מנת לעסוק בתחום אינן מוגדרות בחוק באופן חד משמעי, אך ברור כי יכולים לעסוק בתפקיד המדובר רק אנשי מקצוע כמו צוות פרוסייפ בטיחות אשר בנוסף לבקיאותם בתחום זה הם גם עברו הכשרות שונות והסמכות שונות בעולם הבטיחות בעבודה. יועץ בטיחות הוא איש מקצוע בעל תפקיד חשוב מאוד שכן, הוא דואג לייעץ בכל הנוגע להתנהלות הבטוחה ביותר במקום העבודה וזאת בכדי שכל העובדים יגיעו לביתם בשלום בסיומו של יום עבודה.

כיצד בוחרים יועץ בטיחות?

על מנת לבחור יועץ בטיחות בצורה הטובה ביותר, חשוב מאוד לבדוק היטב מיהו יועץ הבטיחות, מה הוא למד, איזה הסמכות יש לו ועוד. יש לבחור באיש מקצוע מנוסה ומקצועי בתחום זה.