איך להשקיע בנדל"ן בעזרת קרן הגשמה

קרן הגשמה הפכה בעשור האחרון לאחת השחקניות החזקות בענף השקעות נדל"ן. הקרן מתמקדת בהשקעות נדל"ן בארה"ב וישראל, בעיקר בפרויקטים של נכסי מולטיפמילי מניבים בארה"ב או בפרויקטים של התחדשות עירונית באזורי ביקוש בישראל. 

מודל ההשקעה של הגשמה מאפשר למשקיעים פרטיים להשקיע בהשקעה משותפת בפרויקט נדל"ן, יחד עם היזם. כך נהנים המשקיעים מהיתרון של קבוצת השקעה חזקה ומשמעותית, ומהאפשרות לקחת חלק בפרויקטים גדולים בתחום הנדל"ן, בישראל וברחבי העולם כולו. 

משקיעים יחד בנדל"ן – מודל ההשקעה של הגשמה 

מודל ההשקעה של קרן הגשמה מאפשר גם למשקיעים פרטיים ליהנות מההזדמנות הפיננסית הטמונה בהשקעות נדל"ן – למעשה, מדובר בכרטיס כניסה למגרש של הגדולים, בסכומי השקעה 'צנועים' למדי בהתייחס לענף. 

עד לפני שנים לא רבות היה שדה הפעילות בהשקעות נדל"ן שמור אך למעטים, על פוטנציאל הרווח הגלום בו. הגשמה ייסדה מודל השקעה המבוסס על יצירת פלטפורמה לחיבור בין משקיעים. ההשקעה המשותפת מאפשרת רף כניסה נמוך יותר להשקעה מבלי לוותר על מעטפת מקצועית מוקפדת, עדכונים שוטפים וליווי אישי לאורך חיי ההשקעה. 

"היכולת להנגיש ענף השקעות הנדל"ן לציבור רחב מהווה מימוש של חזון חברתי" אומר עופר מרום, מנכ"ל הגשמה ומי ששימש אך לאחרונה כמנכ"ל המועצה הישראלית לצרכנות, ומוסיף: "חוכמת הניסיון שנרכשה בהגשמה לאורך שנות פעילותה הרבות, מאפשרות לה לאתר הזדמנויות מעניינות בשוק הנדל"ן, לבחון אותן באמצעות צוותי הפיתוח העסקי והאנליזה בארגון ולהגיש את הטובות שבהן לבחינתו של ציבור המשקיעים. ההצטרפות למועדון המשקיעים של הגשמה פתוחה לציבור הצמא לידע על עולם ההשקעות, ולא בכדי. זהו ביטוי נוסף לחזון הארגון 'לאפשר לכל אדם להשקיע כל סכום, בכל מקום, בהשקעות איכותיות המנוהלות ומפוקחות באופן מקצועי וברמה הגבוהה ביותר'. 

השקעות נדל"ן – איך מתחילים? 

רגע לפני ששוקלים לאיזו השקעה כדאי לנתב את סכום ההשקעה הרצוי, מומלץ לקרוא, ללמוד ולהכיר את מגוון האפשרויות העומדות לפתחו של המשקיע הישראלי. חברי מועדון המשקיעים של הגשמה מוזמנים ליהנות מתכנים מקצועיים מרתקים כגון ניתוחי שוק, סקירות ענפיות, חדשות מהיזמים בארץ ובעולם וכמובן לבחון הזדמנויות השקעה מגוונות בפרויקטים שונים בארץ ובעולם. מנהל תיק ההשקעות הייעודי יכול לסייע בבחינת הצרכים האישיים והמטרות הפרטניות של כל משקיע ולתת הסבר מקצועי מעמיק על מגוון אפשרויות ההשקעה בפורטפוליו ההשקעות בקרן.  

אסטרטגיית השקעה בנדל"ן – בחו"ל או בישראל? 

לאורך השנים לקחה הגשמה חלק במגוון רחב של טיפוסי השקעות ברחבי העולם – באירופה, ארה"ב וישראל. בין השאר נטלה חלק בהשקעות בפרויקטים מסחריים, מעונות סטודנטים, פרויקטים של בניית מתחמים רחבי ידיים, בהשקעות פרטיות וגם בהשקעות ציבוריות, בפרויקטים ספציפיים או בקרנות המשלבות פרויקטים שונים. הגשמה היתה הקרן הראשונה בישראל שהציעה לציבור המשקיעים השקעה באמצעות תשקיף ציבורי. 

כיום, מתמקדת הגשמה בשני סגמנטים עיקריים של השקעות נדל"ן:

  1. בארה"ב – רכישת נכס מולטיפמילי מניב, השבחה וממוש, בשיתוף חברה יזמית מקומית. בדרך כלל מדובר בקומפלקס דיור הכולל דירות ושטחים משותפים לכלל הדיירים, כגון: בריכה, מועדון דיירים, מגרש משחקים לילדים ואזור ברביקיו. 
  2. בישראל – מימון לפרויקטים של התחדשות עירונית באזורי ביקוש בישראל. 
  3. קרנות השקעה – פיזור בין מספר פרויקטים, בארץ ובארה"ב. 

למה להשקיע עם הגשמה? 

בעשור האחרון צצו חברות רבות בתחום השקעות הנדלן – חברות קטנות וגדולות, המציעות השקעות פרטיות ו/או ציבורית. בעולם של ריביות אפסיות התחרות על כיסו של המשקיע עצומה, משום שציבור המשקיעים תר אחר אלטרנטיבת השקעה ראויה לכסף הפנוי שצבר. 

להגשמה למעלה מעשר שנות ניסיון בהשקעות נדל"ן מסוגים שונים והיא נותנת פתרון מצוין למי שמבקש לגוון את תיק ההשקעות שלו עם השקעות נדל"ן. במהלך העשור האחרון ניהלה הגשמה עשרות רבות של פרויקטים, חוותה מצבי שוק משתנים והתנסתה במנעד רחב של מורכבויות הכרוכות בעולם השקעות נדל"ן. למדנו את מנעד הסיכון מול סיכוי ודייקנו את אסטרטגיית ההשקעה שלנו בהתאם. 

חשוב להדגיש – בהשקעות ריאליות קיים אלמנט של סיכון ולכן ליווי מקצועי בתהליך חשוב לאין ערוך. 

אל תמכרו את הדירה, אל תגעו בפנסיה או בקופת הגמל, אבל אם החלטתם להשקיע, ולתת לעצמכם סיכוי לייצר עוד כסף מהכסף הפנוי שלכם – הגשמה זו הכתובת. 

את הארגון מובילים אנשי מקצוע מהשורה הראשונה בכללם מומחי נדל"ן, עורכי דין, רואי חשבון, כלכלנים, אנליסטים, מנהלי שירות ועוד. שיתוף הפעולה ההדוק בין גורמי מקצוע אלו נועד כדי לאתר הזדמנויות טובות בשוק הנדל"ן, לנתח אותן היטב, לבחון את התכנית העסקית של הפרויקט, לבדוק היטב את היזם ואת ניסיונו המקצועי, לנהל מולו משא ומתן כדי למקסם את רמת האטרקטיביות של העסקה ובסופו של דבר להניח מוצר השקעה ראוי לפתחו של ציבור המשקיעים הישראלי. 

המסמך האמור לעיל הוכן על ידי קרן הגשמה בע"מ (להלן: "החברה") בהסתמך על מידע זמין לכל הציבור, נתונים שפותחו על ידי עובדי החברה ומקורות אחרים הנחשבים מהימנים ומבלי לבצע בדיקות עצמאיות לשם בירור מהימנות המידע. במקרים בהם מקורו של מידע המופיע במסמך זה הינו מצד שלישי, החברה אינה יכולה לערוב לאמינות ולדיוק המידע כאמור. על אף כי החברה נקטה בכללי זהירות סבירים על מנת להבטיח שהעובדות הנכללות במסמך מדויקות וכי הדעות הנכללות במסמך סבירות והגיוניות במועד פרסומן, אין החברה, נושאי המשרה בחברה והעובדים בה אחראים בדרך כלשהי לתוכן המסמך או לכל טענה או דרישה בגין אובדן, הפסד ישיר או נסיבתי או נזק ישיר או עקיף הנובע מהסתמכות או שימוש בתכנים או במידע הקיים במסמך, במסמך זה או במסמכים אחרים הקשורים אליו.

המידע הכלול במסמך מוצג למטרות נוחות בלבד, אינו מהווה בסיס לקבלת החלטת השקעה, ואינו מהווה המלצה או חוות דעת, וכן לא תחליף לשיקול דעת של משקיע פוטנציאלי. מסמך זה אינו מתיימר להקיף או להכיל את כל המידע העשוי להיות רלבנטי לצורך קבלת החלטה כלשהי בנוגע להשקעה או נקיטת פעולה כלשהי בתחום. המסמך בכללותו, לרבות כל המידע המופיע בו, מוגשים ומועמדים כמו שהם (as is). האמור במסמך זה הינו תמציתי ולשימוש אינפורמטיבי בלבד, בלתי מחייב, ואינו ממצה את מלוא הנתונים אודות נושא המסמך או תוכנו. אין לראות באמור במסמך משום הצעה או הזמנה להשקעה או המלצה לביצוע פעולות או ייעוץ השקעות או שיווק השקעות או ייעוץ מכל סוג שהוא לרכישה, מכירה או החזקה של ניירות ערך כלשהם או נכס אחר כלשהו או המלצה להשקעה באפיקים ספציפיים כלשהם, אלא הצגה כללית של האמור בו. יש לקבל יעוץ מקצועי על ידי גורמי יעוץ השקעות מקצועיים ומוסמכים לפני השקעה כלשהי, ביצוע פעולה פיננסית כלשהי או בכל שאלה שהיא בנושא פיננסי או ייעוץ השקעות. מסמך זה אינו מהווה בדרך כלשהי, המלצה לפעולה כלשהי, עצה פיננסית או משפטית, חוות דעת מקצועית, הצעה או הזמנה או מהווה מידע באשר לכדאיות השקעה כלשהי ואינו בא במקום בדיקה עצמאית וייעוץ אישי בהתאם לנתונים המיוחדים של כל משקיע, או תחליף להתייעצות עם גורמי יעוץ השקעות מקצועיים ומוסמכים. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ מקצועי על ידי גורמי יעוץ השקעות מקצועיים ומוסמכים, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם בטרם קבלת החלטה בדבר השקעה כלשהי, וכל העושה שימוש בו, עושה זאת על דעת עצמו ועל אחריותו הבלעדית. המידע המפורט במסמך מתבסס על תחזיות, הערכות ואומדנים המתייחסים לאירועים ו/או לעניינים עתידיים, שהתממשותם אינה ודאית ואינה בשליטת החברה. מידע כאמור הינו בלתי ודאי, בלתי ניתן להערכה מדויקת מראש והתממשותו או אי התממשותו תושפע בין היתר, מגורמי סיכון המאפיינים את פעילות ההשקעה בתחום, והתחום עצמו, וכן מהתפתחויות בסביבה הכלכלית ובגורמים חיצוניים המשפיעים על פעילות החברה, ואשר אינם מצויים בשליטת החברה. על כן, תוצאות השקעה כלשהי, התשואות, היקף ההוצאות וההכנסות, הרווח ומשך השקעה כלשהי עלולים להיות שונים מהותית מן החזוי, ואף להגיע לכדי אובדן מלוא כספי ההשקעה. מידע צופה פני עתיד אינו מהווה עובדה מוכחת והוא מבוסס רק על הערכתה הסובייקטיבית של החברה. התממשותו או אי התממשותו של מידע הצופה פני עתיד תושפע מגורמים אשר לא ניתן להעריכם מראש והם אינם מצויים בשליטת החברה ולפיכך על אף שהחברה מאמינה שהמוצג במסמך הינו סביר, הרי שאין כל ודאות כי ההתרחשויות בפועל בעתיד תהיינה בהתאם לציפיות אלה והן עשויות להיות שונות מאלו שהוצגו במסמך.

אין החברה מביעה במסמך כל עמדה ואין היא אחראית, במפורש או במכללא: (א) למידע או וחומר המצוי במסמך, או אשר הגישה אליהם מתאפשרת באמצעות המסמך; (ב)לנזק, הפסד או אובדן אחר אשר עילתם, במישרין או בעקיפין, שימוש ו/או הסתמכות על המידע והתכנים הנמצאים במסמך. אין להסתמך באופן בלעדי על המידע המופיע במסמך.