כל מה שרציתם לדעת על גיוס הון

כאשר רוצים להקים עסק חדש או להרחיבו, נדרשים לא מעט משאבים. הפתרון הקיים הוא גיוס הון המיועד לעסקים. ניתן לעשות זאת בכמה דרכים ועל מנת שבעל העסק יוכל לגייס את ההון הנדרש לו עליו לפנות לחברה המתמחה בגיוס הון.

מהם סוגי האשראי קיימים?

את סוג האשראי יש להתאים לצרכי העסק, לכן חשוב מאוד להכיר את כלל הסוגים. ניתן לפנות לבנק ולבקש הלוואה המיועדת לעסקים או למחזר הלוואה שכבר קיימת. אפשר גם לנתח את סך כל ההתחייבויות לבנק (אובליגו), כולל את סוגי האשראי שניתנו לעסק, בדיקה של אחוז המימון ובדרך זו למצוא אופציות משופרות.

בנוסף, בעלי עסקים יכולים ליטול הלוואות חוץ בנקאיות מחברות אשראי, חברות העוסקות בפיננסים, קרן השתלמות ועוד. דרך נוספת היא לבדוק את תעריף הלקוח בבנק ולשפר אותו, זה כולל את עלות העמלות ואחוז המימון.

אל מי פונים?

קיימות כמה דרכים לגייס הון: בנקים, גיוס הון אישי שזה אומר ליטול הלוואות מקרובי משפחה, חברים, וכל מי שבעל העסק מכיר מקרוב. בנוסף, ישנה אפשרות של גיוס הון לעסקים מגופים ממשלתיים, ממשקיעים פרטיים, כאשר כאן הכוונה היא למכירת אחוזים מהעסק, המשקיע יהפוך לשותף  ואין צורך ליטול הלוואה, הכסף מוזרם על ידו. 

דרכים נוספות

קיימת גם אפשרות ליטול הלוואות בערבות המדינה. אלה הן הלוואות נוחות יותר, הריבית תהיה נמוכה בהשוואה לריבית הבנקים. לעיתים המדינה מציעה הלוואות ללא שום ריבית. אולם יש גם חסרונות. זמן מתן ההלוואה הוא ארוך למדיי, וכמובן שקיימת גם בירוקרטיה וסרבול.

כמו כן קיימת אופציה לגייס הון מהציבור, במקרה זה מדובר בחברה המונפקת בבורסה. חשוב לפנות לחברה מקצועית בעלת וותק וניסיון בתחום, הם ימצאו עבורכם את הדרך הטובה ביותר לגייס הון.

קראו מתי נדרשת הצהרת הון