מלט שחור – הנה כמה עובדות שלא ידעתם

במאמר זה רשמנו בפניכם מספר עובדות שכדאי לדעת טרם קניית מלט שחור

מלט שחור ומלט לבן – לא אותו הדבר!

קיימים הבדלים בין מלט שחור לבין מלט לבן. הבדלים אלו באים לידי ביטוי בהרכב החומר, באיכות החומר,  בפיגמנט הצבע המוכנס למלט ובתוספים המוכנסים לתערובת המלט, תוספים כמו למשל אבקת אלומיניום, חומרים שמעכבי התקשות, מעכבי קורוזיה, חולות ועוד. כמו כן, השימוש שונה ממלט לבן. במלט שחור משתמשים בעיקר לשיקום ותיקון של פירים, מדרכות, אבני שפה,  רמפות, קורות בטון והרשימה עוד ארוכה. מוסיפים את המלט לתערובת של טיח, בטון  או טיח ומשתמשים.

העדפת מלט שחור מוכן

רוב הקבלנים ואנשי המקצוע בענף הבנייה והשיפוץ מעדיפים תערובת מוכנה ואיכותית של מלט שחור. אמנם ניתן לערבב חומרים שונים וליצור מלט בצבע ובהרכב הרצוי, אך רוב הקבלנים מעדיפים לחסוך בזמן יקר ולרכוש מלט שחור איכותי מוכן מחברה בעלת מוניטין באספקת מוצרי בנייה ואיטום איכותיים. מלט איכותי יבטיח עמידות לאורך זמן, הכנה קלה ומהירה, חיי מדף של עד חצי שנה. טרם קניית מלט מוכן חשוב לוודא שמדובר על תערובת קלה ומהירה להכנה וזאת על ידי הוספת מים בלבד, שהמלט אינו מתכווץ, שהוא מצליח להידבק בחוזקה, שהוא מתייבש מהר, מעכב מצב בעייתי של היווצרות קורוזיה בברזל ושהוא בעל תו תקן ירוק.

עובדות שחשוב לדעת אודות מלט שחור

  • הכנת מלט שחור איכותי לוקחת מספר דקות. 
  • תקופת עבידות המלט מוגבלת בזמן ולכן רצוי להכין כמות אותה תוכלו לנצל במשך לא יותר מחצי שעה.
  • לאחר ביצוע העבודה, יש לוודא (במשך יממה לפחות), שהטמפרטורה היא מעל חמש מעלות ושהשטח אינו חשוף לרוח או לקרינת שמש ישירה.
  • חשוב להגן על העיניים באמצעות משקפי מגן, שכן המלט המוכן כולל צמנט שבמגע עם רטיבות יכול להוביל למצב לא נעים של צריבה וגירויים.
  • מדובר בסוג מלט לייבוש מהיר