הסכמי ממון – למה זה כל כך חשוב בימינו ואיך לערוך הסכם ממון אשר יטיב עם כל הצדדים?

שניכם מתחילים לחשוב על נישואין. קיימים ביניכם כמה פערים מבחינת הגיל ורמת ההכנסה, ואתם מבקשים הדרכה לגבי הסכם ממון ביניכם. האם אתם מהססים אם כדאי ללכת בכיוון זה, מחשש שמא זה יהרוס את הרומנטיקה השוררת ביניכם? אתם לא לבד בהתלבטות זאת המאפיינת זוגות רבים שעומדים להיכנס למחויבות המשפחתית שנקראת נישואין.

למה הסכם ממון כל כך חשוב בימינו?

הסכמי ממון לפני הנישואין לא מיועדים רק לעשירים. הם שימושיים במיוחד בנישואין שניים, כאשר לאחד מבני הזוג או לשניהם יש ילדים מנישואים קודמים.

לשני בני הזוג יש נכסים שהם מביאים לנישואין, והשיקול לשכור עורך דין כדי להכין הסכם ממון אינו מופרך. עורך דין מומחה בתחום, יוכל להבטיח שהנכסים של כל אחד מהם, ילכו לילדים של ההורה הביולוגי לאחר פטירתו.

להסכם ממון יש יתרונות רבים, למשל:

  • אישור הסכם ממון מספק וודאות לגבי מה שיתרחש במקרה של גירושין או מותו של אחד מבני הזוג.
  • ההסכם מספק הגנה לילדים מהנישואים הקודמים.
  • בתיאוריה, הסכם ממון נחתם כשיש הרמוניה בין השניים, במקום בנקודה שבה היחסים מאופיינים במחלוקות עזות וקשות.
  • שני הצדדים יכולים לנהל משא ומתן על תנאי הסכם הממון, במקום שצד שלישי (שופט או חוקי המדינה) יכריעו כיצד יחולקו הנכסים בין בני הזוג.

עריכת הסכם ממון שייטיב עד כמה שאפשר עם שני בני הזוג

האדם מטבעו דוחה משימות שאינן נוחות לו, כולל דיון בגירושין היפותטיים. לכן, חשוב להתמודד עם הנטייה הזאת לדחות את שיחת הסכם הממון, ולנהל אותה מוקדם ככול האפשר, רצוי זמן קצר לאחר שהתארסתם ולפני שתתחילו לתכנן את החתונה עצמה.

ככול שהלחץ מתגבר, ובאופן טבעי ככול שיום החתונה מתקרב, כך גדל הסיכוי שהמו״מ על הסכם הממון יתנהל באופן פחות רציונלי. לכן, מומלץ לערוך את הסכם הממון זמן רב לפני חגיגת הנישואין.

אם אתה עצבני ולא נוח לך להעלות את הנושא, אולי כדאי לשכור עורך דין שיעזור לשניכם לצלוח את המשימה. בכול מקרה, תנו לעצמכם מספיק זמן כדי להתקדם בנחת, עד לחתימה מוצלחת על הסכם הממון.

  • מצאו עורך דין שמבין את ההבדל בין משא ומתן לגירושין למשא ומתן לקראת הסכם ממון.
  • מצאו עורך דין שחולק את הערכים והיעדים שלכם. עורך דין שיודע שתפקידו להיות לא רק הסנגור הטוב ביותר שלך, אלא עליו לכבד גם את מערכת היחסים של שניכם.
  • קחו בחשבון שסנגור אגרסיבי יכול אולי להועיל בגירושין, אבל הסכם ממון דורש מגע קל ועדין יותר.
  • נסה להבין מה חשוב לבת הזוג שלך. זה אולי נראה לך מובן מאליו, אבל מדהים כמה אנשים נכנסים לדיון על הסכם הממון מבלי להבין, או אפילו לברר, מה באמת חשוב לבת הזוג שלהם.
  • המשא ומתן הטוב ביותר הוא זה שבו כל אחד מהצדדים מרגיש שהוא טופל היטב. למשל, טיפול מקדים שיגן על העסק שלך מפני הערכת שווי בתמורה לתקופת מזונות קבועה עבור בת הזוג, יכולה להביא למצב של win-win, שישאיר את שניכם עם תחושת ביטחון.