מתי ואיך עושים זיפות גגות?

ישנן מספר שיטות לביצוע עבודות איטום גגות, לרוב השיטה שתיבחר תהיה תואמת למצב הגג. האם הוא מרוצף? האם קיימים בו חפצים, דודים, מקלטים? האם קיימות בו בליטות רבות שמקשות על העבודה? כמו כן, גם שאלת המחיר תופסת כאן מקום. זיפות גגות נחשב לשיטה הפופולארית והמומלצת ביותר עבור רוב הגגות, כמובן שבעל המקצוע צריך לייעץ לאחר שראה במו עיניו האם הגג מותאם לשיטת איטום זו.

 

תוכן עניינים

מהם השלבים לביצוע זיפות גגות?

  • ניקוי הגג בצורה יסודית – כדי שניתן יהיה למרוח את חומר הזפת בצורה קלה ופשוטה יותר, יש לעשות נקיון יסודי במיוחד מתחת לדודים ומקלטים שהצטבר מתחתם אבק.
  • למרוח שכבה בסיסית של הזפת – תחילה מורחים שכבה בסיסית של זפת בעזרת זפת ביטומני אותו מדללים באמצעות מים על כל הגג וממתינים כיממה עד לייבוש.
  • ביצוע תיקונים – ישנם לא מעט מקרים בהם מתגלים קרעים, פתחים או סדקים שנוצרו בגג. איטום סדקים אלה מתבצע באמצעות מריחת שכבה כפולה של זפת חמה ובינהן רשת יוטה.
  • זיפות הרולקות – ישנה חשיבות גדולה לזיפות הרולקות שכן מדובר במקומות המפגש בין הרצפה לאזור הקירות שנוטים לזוז ולהיסדק ובכך לאפשר חדירה של מים.
  • זיפות הגג – לאחר מריחת השכבה העליונה בדרך כלל מפזרים חול בגג אשר עוזר בהיצמדות הזפת לבסיס עליו הוא מונח.
  • מלבינים את הגג – מתבצעת באמצעות סיד אותו מדללים בדרך כלל באמצעות מים או משתמשים במלבין אקרילי. שלב זה הכרחי על מנת לוודא שעבודת הזיפות תתבצע בצורה מיטבית וללא כל בעיות עתידיות.

 

מתי מתאים לבצע זיפות לגג?

 זיפות הגג הוא חלק חשוב מאוד בהכנת הבית לחורף ובכלל כדי לאטום את הגג ולמנוע ממים להיכנס אל תוך הבית בחודשי החורף הגשומים. סדקים בגג ובקירות יכולים לגרום לנזילות אל תוך הבית ואף לעובש ומחלות. על כן נהוג לזפת את הגג בדרך כלל לפני הכניסה לחורף ולפני הגשם הראשון. מומלץ כמובן מספיק זמן לפני כדי לאפשר לגג להתייבש כראוי.

 

מוזמנים לפנות אלינו לקבלת הצעת מחיר – זיפות גגות באתר אוטמים.