ייעוץ עסקי – לקחת את הדברים צעד אחד קדימה

יועץ עסקי המתמחה במתן ייעוץ עסקי רואה את התמונה הכוללת של מצב החברה מכל ההיבטים, מצב פיננסי, מכירות ושיווק, כוח האדם, הרווחיות ונושאים רבים נוספים. בהתאם לכך הוא יציע לבעל החברה לבצע כמה שינויים שיוכלו ליצור שינוי מהותי בהתנהלות היום יומית בכל הרבדים ובסופו של דבר יובילו לצמיחה כלכלית ולרווחיות.

תמורות בעסק

קיים מגוון עצום של שינויים שאפשר לבצע בעסק ואין המלצות זהות לכל סוגי העסקים. העצות הן פרטניות ונובעות מכל מה שקורה בעסק הספציפי.

שינוי בכוח האדם 

יש מקרים שבהם בעלי תפקידים מסוימים אינם מבצעים את המוטל עליהם ובמקרים חריגים אף גורמים נזקים לעסק. עד כמה שזה כואב כששומעים את האמת, לעיתים אין ברירה אלא לפטר עובד זה ולגייס במקומו עובד איכותי בעל מרץ ויכולות שיעלה את החברה לפסים חדשים בתחום העשייה של מחלקה זו.

פיתוח עסקי 

במקרים רבים לחברה יש מוצר מצוין שאפשר למכור ממנו כמויות גדולות, אך הייצור אינו עומד בקצב. אילו ביצעו פרסום רציני, אפשר היה להכפיל ולשלש את כמויות הסחורה שנמכרת. כדי לקדם מהלך מסוג זה יש לבצע כמה פעולות חשובות:

  • להגיש בקשה לקבל הלוואה בערבות מדינה כדי לרכוש מכונה נוספת למפעל. היועץ העסקי יגיש את התוכנית העסקית, הכולל תזרים המזומנים של צפי ההכנסות לאחר רכישת המכונה החדשה, התקציב ודוחות רווח והפסד.
  • במקביל לכך, תתבצע הדרכה חדשה לצוות המכירות על השיטות החדשות שיובילו לקצב מכירה הרבה יותר גבוה.
  • יוקם אתר אינטרנט מקוון שימכור את התוצרת המוגמרת, תוך סנכרון עם מערך שליחים שיעביר את המשלוחים במהירות ללקוחות.
  • קמפיין פרסומי ברשתות החברתיות שינתב את הלקוחות הפוטנציאלי לאתר האיקומורס כדי שיבצעו בו רכישה.