הלוואה בערבות המדינה – כל מה שחשוב לדעת

הלוואה בערבות המדינה היא שונה מכל הלוואה אחרת שהכרתם. בין אם יש לכם עסק או שאתם מעניינים בהלוואה אישית לצרכים הפרטיים שלכם בבית, תוכלו לבחון את האפשרות לקבלת הלוואה בערבות המדינה.

הלוואה בערבות המדינה – כל מה שחשוב לדעת

חושבים לקחת הלוואה בערבות המדינה? אתם לא הראשונים שמנסים את מזלכם בעניין. הלוואות בקרן המדינה טובות יותר ללווה שכן הן מוחזרות באופן קל יותר עם ריבית מינימלית.

כך תוכלו לקחת הלוואה הרבה יותר גדולה מכפי שחשבתם מלכתחילה שכן התנאים שלה הן הרבה יותר גמישים מאשר הלוואות מגופים פיננסים פרטיים.

מהן הלוואות בערבות המדינה?

מכיוון שמשבר הקורונה הגביר את אי הוודאות הכלכלית, המשקיעים בדרך כלל פחות מוכנים לספק אשראי. אך כעת יותר מתמיד, חברות קטנות ובינוניות זקוקות לאשראי, לעתים בגין צמיחתן, לעתים קרובות יותר כדי לשמור על פעילותן בזמן שההכנסה שלהן צונחת (באופן זמני) .

על מנת להבטיח כי חברות קטנות ובינוניות יקבלו את הנזילות הדרושה להן כדי להמשיך בפעילותן, ממשלות מפחיתות את הסיכון למלווים עם ערבויות מדינה, קבלו פרטים נוספים באתר פרץ פיננסים

איך זה עובד?

ערבויות מדינה מכסות חלק מההפסד במקרה של מחדל של הלוואה באי תשלום ההלוואה. במילים אחרות, אם חברה לא תוכל להחזיר את ההלוואה, המדינה תחזיר חלקית עבור החברה את כספה. ככאלה, הם הופכים את זה לבטוח יותר  עבורכם, כמלווים, להלוואות לחברות קטנות ובינוניות.

בצרפת למשל, הממשלה הודיעה חבילה יוצאת דופן של 300 מיליארד אירו הלוואות בערבות מדינה לעסקים קטנים ובינוניים כדי לתמוך בעסקים קטנים ובינוניים. עם ערבות זו, המדינה מכסה עד 90% מההון שהושאל, כך שיש ביטוח לגוף המלווה לקבל את כספו.