למה לרוב אנשים מחליפים את ריהוט הבית דווקא בחגים?

מתי מחליפים את הריהוט הביתי? גם כן שאלה. כל אחד בוחר אחרת מתי נוח ומתאים לו ללכת להזמין רהיטים ולבחור חדשים במקום הישנים. אבל בכל זאת כל בעל עסק בחום הריהוט יכול לספר לכם שלקראת החגים חלה עלייה משמעותית בביקוש. כן, דווקא לפני חגים בוחרים רבים לרכוש פינת אוכל, חדרי שינה או כל רהיט אחר לבית.

הבה ונבין מה עומד מאחורי זה ומדוע כך קורה!

הסיבות לכך שאנשים מחליפים ריהוט דווקא בחגים

  1. להיות בבית – בבתים רבים אין הרבה שעות נוכחות בבית. כלומר, יושבי הבית נוטים לבלות המון מחוץ לבית. זה בעבודה, בלימודים, אצל חברים, בנסיעות ועוד. דווקא בחגים מרבים לשהות בבית. סדר היום דליל יותר ויש יותר זמן לבלות בתוך הבית. לקראת השהייה הזו בהחלט כדאי לרענן את הבית ולעשות את השעות הללו ליותר נעימות.
  2. התחדשות – חג הוא זמן של התחדשות. בימים של שמחה ועונג נעים להיות מאובזרים בציוד חדש ומרענן. בין אם זה חג הפסח ובין אם לקראות סוכות או אפילו חנוכה – החגים מהווים תחנה מיוחדת להתחדשות ולהתרעננות.
  3. התארגנות – לקראת החגים מוצא את עצמו כל אחד בתהליך של התארגנות והכנה. רכישת מזון מיוחד, ביגוד ועוד. לרשימה הזו מרבים אנשים לצרף גם את קניית הרהיטים שלהם, כי נכנסים לנושא של קניות וממשיכים בו.
  4. מבצעים – כל כך הרבה חנויות יוצאות במבצעים מיוחדים דווקא לקראת החגים. לצד חנויות המזון, הביגוד ויתר התחומים הרלוונטיים דווקא לחגים, מצטרפות גם חנויות שלא קשורות בקשר ישיר. כך גם חנויות רהיטים לבית יוצרות אווירה וסוחפות את כולנו לקניות נוספות שלא ממש קשורות לחג. אבל כדאי ומשתלם יותר לערוך אותם בעיתוי זה.