החשיבות בעו"ד מומחה לניסוח חוזים למסחר אלקטרוני באינטרנט

מסחר אלקטרוני באינטרנט נעשה בין שני צדדים אשר אינם רואים, לרוב, אחד את השני. הוא יכול להתנהל בין גופים עסקיים, בינם לבין לקוחות פרטיים, צרכנים וכדומה. כך, בישראל או בחו"ל. הצורך אצל נותן השירות ומוכר המוצרים הוא להגן על עצמו מבחינה משפטית. עלולות לצוץ בעיות רבות הקשורות במכירות, בייעוץ, באספקת שירותים וכדומה. קיימים מצבים שונים כמו החזרת מוצרים, התנערות מעסקה שיצאה לדרך והסחורה התקבלה, טענה לחוסר שקיפות אצל החברה המוכרת, לחילופין, טענה לחוסר הבנה  הקשורה במהות העסקה ועוד. בעיות אחרות קשורות בנושאי תשלום, חיובים, ביטול עסקאות ועוד, בשל כל אלה ועוד יש חשיבות לעריכת חוזים למסחר אלקטרוני באינטרנט.

הסכם מסודר

כל אלו חייבים להיות מוסדרים תחת הסכם מפורט אשר כולל את כל הסעיפים השונים. גם ליישום הקשר בין הגולש לחברה בעלת האתר יש משמעות. כניסה לאתר היא בעלת משמעות אחת, וחתימה אלקטרונית על החוזה יש משמעות אחרת – מחייבת יותר. הכנת חוזה מקיף מכניסה למסגרת מחייבת את שני הצדדים. כאשר לקוח, ספק, או עסק המנהלים קשרי מסחר חותמים על ההסכם אזי, הם מסכימים לתוכנו. כל הפרה נתונה להתדיינות היכולה להגיע במקרים רבים לבתי משפט.

נושאים להסדרה

חשיבות של הסכם היא, אכן, בהגנה אבל המשמעות הנוספת היא הרתעה. היא מקשה מאוד על כל מי שטוען להפרה מצד העסק כי הוא חייב להוכיח את טענותיו. למילה הכתובה ולניסוח המשפטי שלה יש משמעות וקשה לפרש אותה אחרת. שירותי עורכי דין בתחום ניתנים לגבי נושאים שונים ובין היתר: הסכמי מכר בצרכנות, הסכמים מקוונים בינלאומיים, הסכמים עם ספקים, לפיתוח לאפליקציות ותוכנות, לגיוס הון והשקעה, הסכמי סודיות, הכנת תקנונים ותנאי שימוש לאתרים, אפליקציות, משחקי מחשב ועוד. מומלץ קבל שירות מעורך דין בעל מוניטין בתחום.   

קראו על תפקידו של עו"ד לשון הרע