כמה עולה להשקיע בפאנלים סולריים לבית?

אם כבר יצא לכם לשמוע בעבר על הטרנד החדש של התקנת לוחות סולריים על גג הבית, חשוב שתדעו כי מדובר בתופעה שכנראה הולכת להישאר איתנו עוד שנים ארוכות. אחרי הכל, השיטה הזאת מאפשרת לא רק לחסוך במאה אחוז בכל הוצאות החשמל למשק הבית, אלא שהיא גם מאפשרת להרוויח כסף במקרים הרבים בהם נוצר חשמל עודף אותו ניתן למכור לחברת החשמל. על כן, בכל מקרה מדובר בהשקעה וזה לא ממש משנה כמה זה עולה במצב הזה, שכן בכל מקרה מדובר בכסף שיחזור. ובכל זאת, בואו ננסה להבין פחות או יותר כמה עולה ההשקעה הזו.

גג שטוח

קודם כל חשוב להבין כי מחיר ההתקנה ופוטנציאל הרווח נגזרים מפרמטרים מאד מדויקים כך שבהחלט ניתן לנבא מראש עד כמה משתלם להתקין את הלוחות. באמצעות מחשבון סולארי, תוכלו להבין בדיוק כמה יעלה לכם להתחדש במערכת סולארית על הגג הבית שלכם ולהחליט בעצמכם אם מתאים לכם לעשות את זה.

קחו בחשבון כי הדבר הבסיסי אליו אתם נדרשים הוא גג שטוח עליו יהיה ניתן להתקין את הלוחות. בנוסף, הגג צריך לפנות לכיוון מסוים על מנת לספוג כמה שיותר אור שמש במהלך היום. במקרים בהם אין גג כזה, יש מי שבוחר בשיפוץ הבית ובנייה בגג מתאים.

גודל הבית

ככל שיש לכם בית יותר גדול, כך אתם נזקקים ליותר חשמל וכנראה שגם הגג שלכם יותר גדול. כך למעשה תצטרכו יותר לוחות על מנת לקבל את כל החשמל שאתם צריכים וזה באופן טבעי יעלה את המחיר. עם זאת חשוב לזכור שזה באמת בסדר מפני שגודל מערכת תואם תמיד את צריכת החשמל וכך בתוך 3 או 4 שנים אפשר להחזיר את ההשקעה ולהתחיל להרוויח.

שורה תחתונה

צריך להבין כי התקנת לוחות סולאריים עולה כמה עשרות אלפי שקלים, תלוי בגודל המערכת. ברגע שמשנים את התפיסה ומתחילים להתייחס אל הדבר הזה בתור השקעה לטווח ארוך, מבינים שזה תהליך משתלם כמעט לכל אחד וכי אין סיבה של ממש שלא לעשות את זה במידה וזה אפשרי.