תהליך פתיחת עוסק פטור

רבים מאיתנו היו רוצים להשלים הכנסה בשעות הפנאי שלהם ולהרוויח עוד כמה עשרות אלפי שקלים בשנה. עוסק פטור נשמע לעיתים כמו תהליך מפחיד ומורכב ולא מעט אנשים מוותרים על האפשרות רק מעצם החשש להיות עצמאיים. פתיחת תיק עוסק פטור היא הרבה יותר ידידותית ממה שנראה ואומנם יש מספר פעולות שיש לבצע אך בסך הכל מדובר בתהליך פשוט יחסית. בכדי לפתוח עוסק פטור יש להגיע בראש ובראשונה למע"מ ולפתוח את התיק. פתיחת עוסק פטור במע"מ תעשה בעזרת טופס יעודי לכך בתוספת מסמכים רלוונטיים (ת"ז, חוזה שכירות, תעודת הכשרה מקצועית ואישור לדרישה לשירותים של העסק). לאחר פתיחת התיק במע"מ ישנה חובה לפתוח את התיק גם במס הכנסה וגם בביטוח הלאומי. התשלום למס הכנסה וביטוח לאומי יהיה חודשי וזאת בהתאם לרווחים ולהצהרה בעת הקמת העסק. יש הרבה מאוד סוגים של עוסק פטור ובין היתר ניתן למצוא בעסק זה כותבי תוכן, בוני אתרים, עורכים, אמנים בתחילת דרכם וכו'.

עוסק פטור- שאלות נפוצות

עם עצם ההחלטה לפתיחת עוסק פטור מתעוררות לא מעט שאלות. חשוב להבין, שהשאלות האלו יכולות להיות לעיתים קריטיות ולכן מומלץ להבין לפרטי פרטים את ההנחיות והשלבים בעת פתיחת העסק. שאלה שעולה לא מעט היא מה זה עוסק זעיר לעומת עוסק פטור והתשובה לשאלה פשוטה מאוד: עוסק זעיר הוא למעשה עוסק פטור אך המונח הזה כבר חלף מן העולם. עוד שאלה נפוצה היא האם אפשר להיות גם עצמאי וגם שכיר? כמובן, עצם היותכם עובדים שכירים אינו מונעת מכם לפתוח עוסק פטור. שאלה נוספת, מהו הסכום המקסימאלי בשנה שאותם ניתן להרוויח? המחזור השנתי בעוסק פטור משתנה משנה לשנה ובשנת 2015 עומד על כמעט 80,000 שקלים. האם ניתן להפוך לעוסק מורשה במהלך השנה? התשובה היא כן, יש אפשרות להפוך לעוסק מורשה, כמובן בהתאם למחזור השנתי והרווחים. האם עליי לחייב את הלקוחות במע"מ? התשובה היא לא. עוסק פטור, בניגוד לעוסק מורשה אינו מחייב לקוחותיו על המע"מ. יש עוד הרבה מאוד שאלות שאולי נראות קצת טיפשיות עבור מי שכבר מנוסה בתהליך פתיחת עוסק פטור אך להבין את כל הפרטים כאשר מבצעים פתיחת עוסק פטור.

למה חברות גדולות נרתעות לעבוד עם עוסק פטור?

לשאלה למה יש כאלו המעדיפים לא לעבוד עם עוסק פטור אין תשובה הגיונית או רציונאלית. יש כאלה, שעוסק פטור עבורכם הוא עסק קטן מדי ולעיתים עוסק פטור נתפס כלא רציני אך זו טעות גדולה שיכולה להוביל להפסד של עבודה עם אנשים מוכשרים וחרוצים רק בשל דעה קדומה מוטעית. עוסק פטור הוא עסק לכל דבר ועצם העובדה שהכנסותיו השנתיות אינן גדולות במיוחד אינה מצביע על חוסר רצינות או חוסר מקצועיות. אם אתם מתלבטים על פתיחת עוסק פטור ואחד הלבטים שלכם הוא העניין הזה, כדאי שתדעו שחברה או אדם שאינו מעוניין לעבוד איתכם בגלל היותכם עוסק פטור הבעיה היא אצלו ולא אצלכם. עצם המחשבה שיש לא מעט בעלי עסקים ענקיים כיום שהתחילו בתחילת דרכם כעוסק פטור קטן וודאי יכולה לעזור לכם להבין שאין גבול לאן שאפשר להגיע.