איך CDN משפר את מהירות האתר?

אם יש ברשותכם אתר, וזה לא משנה אם מדובר באתר עסקי המציג את השירותים שלכם, אתר של עמותה שאתם מנהלים או אתר המספר עליכם, אתם כבר בטח מכירים את המורכבויות השונות בתהליך הבנייה. יש לעשות אפיון מסודר קודם לכן, לבחור שפה עיצובית מתאימה, להזין תכנים איכותיים ורלוונטיים שיסייעו בקידום וכמובן לרכוש דומיין ושירותי האחסון. אך האם בזאת מסתיימת העבודה? ובכן, לא ממש, שכן אתם רוצים להיות בטוחים תמיד שחווית הגלישה באתר שלכם היא חלקה ונעימה ובעיקר מהירה. אחת הדרכים להבטיח את הדבר הזה היא שימוש בטכנולוגית CDN שבהחלט יכול לעזור. איך בדיוק ומה זה בכלל CDN? הנה מה שאתם צריכים לדעת. 

מה זה בכלל CDN?

ובכן, באופן כללי CDN הוא שם כולל למערכת שרתים ייחודית שאחסון של מידע בה יאפשר לגולשים לגשת אל האתר שלכם במהירות גבוהה יותר. יש מספר סוגים של CDN, החל מ-CDN לתוכן סטטי, דרך CDN לפורטלים המאפשר רוטציה קבועה לתכנים ומשאיר את האתר מעודכן לזמנים ארוכים ועד ל-CDN עם זיכרון Cahche דינאמי שמבטיח לגולשים חווית גלישה רציפה כל הזמן. 

איך בכלל עובד CDN?

ובכן, מדובר למעשה במערכת המחלקת את עומס הגלישה בין מספר השרתים אליהם מחובר ה-CDN ובכך מתאפשרת גלישה מהירה הרבה יותר. אפשר לדמות את זה למשל לפס ייצור המעביר מוצרים מסוימים על מסוע. אם יש לכם מסוע אחד ומספר מוצרים קטן יחסית, הם יעברו בצורה חלקה ומהירה, אבל ככל שיש יותר מוצרים, כך ייווצר פקק עם הזמן והמוצרים מאחורה יישארו תקועים עד אשר יתפנה מקום. CDN למעשה מחלק את המוצרים שהם המידע שמכיל האתר שלכם למספר מסועים וכך מובטחת חווית גלישה רציפה. בעבור מי שמתחזק אתרים עם מידע רב מדובר בפיתרון מושלם. 

יתרונות ה-CDN

בשורה התחתונה חשוב לזכור כי CDN הוא פיתרון פשוט וזול יחסית שפותר בדיוק את הדברים שלא בשליטתכם. מעבר לשיפור המשמעותי במהירות הגלישה, שימוש ב-CDN גם ממטב את כל תחום ה-SEO באתר שלכם ומאפשר לכם לקדם אותו בקלות בצורה אורגנית.