מפרט לגיטרה – כמה קטן ככה חשוב

כל נגן גיטרה יודע כי אחד מן האביזרים שנמכרים עבור הגיטרה הוא המפרט. זה אולי נראה חלק קטן וחסר חשיבות, הרי ניתן לפרט עם האצבעות, אבל לאחר שנכנסים אל עובי הקורה, מבינים בצורה יותר טובה את ההבדל בנגינה, ואת היתרון שמביא המפרט עבור נגינה על גיטרה מכל סוג, אקוסטי, חשמלית או בס. עד כמה באמת מפרט לגיטרה חשוב? את זה לומדים בעיקר ככל שחולף לו הזמן, ומיומנות הנגינה על גבי הגיטרה הולכת וגדלה.

האם בכלל חייבים מפרט

למען האמת, יש אמנים מאוד מוכרים שמנגנים עם מפרט, כאלה שמנגנים על גבי גיטרה ללא מפרט וכאלה שמנגנים בצורה שכוללת טכניקת נגינה שכוללת את השילוב שבין נגינה ללא מפרט ויחד איתו גם. ככה זה, ככל שמדובר במקום שפועל בצורה יצירתית, כך גם יש הרבה מאוד מקום ליצירתיות ולדרכים שונות לנגינה על גבי גיטרה בצורה שמגיעים אל צלילים מרתקים. מנגנים בפעם הראשונה? קרוב לוודאי שבתחילת הדרך תתחילו ללמוד נגינה על גיטרה קלאסית הכוללת מפרט, וכאן זה חשוב להבין לא רק את החשיבות שבו, אלא גם את הסוגים שמביאים אל תוצאה לגמרי שונה בצליל ובתחושה.

סוגים של מפרטים

איך בדיוק חלק שנראה כזה זניח וקטן מידה יכול להיות בעל השפעה כה גדולה על הנגינה על גבי גיטרה? הדבר נובע מן העובדה כי מפרטים מגיעים בצורות שונות, בגדלים שונים וכן ברמת קשיחות שונה, וכל אחד מאלה בעל השפעה על הנגינה שאותה מבצעים, בכל פריטה על גבי המיתרים. אז מה לבחור? מפרט בודד, מפרט אגודל או מפרט או מפרט אצבע? הדבר תלוי במידה רבה בסוג הגיטרה, בז'אנר שאותו מנגנים, ובמה שכבר רגילים אליו בתור נגנים מקצוענים.

> מידע מקצועי נוסף ומבחר מגוון של מפרטים ניתן למצוא באתר MUSICMART!