מה זה ניהול מוניטין ומתי משתמשים בו?

בעידן של היום, אין אדם פרטי שלא חשוף לשיימינג ברשת, להכפשות או לפרסום לשון הרע נגדו. שמועות מתפשטות כאש בשדה קוצים, היד קלה מאוד על המקלדת וכך כל פוסט על נותן השירות שאכזב עלול להפוך לויראלי. פרסומים כאלו יכולים להתקבל בהיקפים קטנים של עשרות שיתופים ועד הוצאת דיבה באחד מערוצי הטלוויזיה המסקרים את הפרשה בהרחבה.

איך זה שביקורת שלילית הופכת לאישיו ברשת?

כשפרסום משמיץ כלשהו מופיע ברשת, כל תגובה, שיתוף או שיחה על הנושא גם במקומות אחרים, "מתדלקת" את הפרסום עצמו, כך שהחשיפה ממשיכה להתגבר עוד ועוד. בשלב זה, הסערה רחוקה מאוד מלשקוע ובעקבותיה נגרמים נזקים עצומים, מחרם כלכלי, דרך סיקור באמצעי מדיה נוספים ועד בריונות רשת ואיומים אישיים.

איך ניהול מוניטין מסוגל לסייע?

כל אדם או עסק שהמוניטין שלו נותר פגוע אחרי משבר הרשת, חייב להיפגש עם מומחה קידום אתרים כדי להבין איך אפשר לתקן את המעוות. המטרה היא להפסיק את החשיפה של אחרים לאותו פרסום שלילי שנוצר כשמחפשים אותם בגוגל או ברשתות החברתיות. מכיוון שלא ניתן למחוק דברים מתוך הרשת ובעצם "להוקיע" את הפרסומים השליליים, מקדם האתרים יצטרך לבצע פעולות שיגרמו לדברים חיוביים לצוף מעלה, כך שהפרסום הרע ישקע ויהיה קשה יותר להיחשף אליו.

ניהול מוניטין הוא חלק בלתי נפרד מכל מערך קידום אתרים אורגני. כשהמוניטין ברשת במצב טוב, הוא הופך לנתון שמשפיע על קבלת ההחלטות של הלקוחות באופן שמעודד מכירה. כשהמוניטין ברשת במצב רע, אנשים לא יתפתו לקנות או להירשם כלקוחות בעקבות פרסומים שליליים.

איך גורמים להשמצות להיעלם מהרשת?

ניהול מוניטין הוא מכלול פעולות אפשריות לביצוע במטרה להעלים את ההשמצות הישנות.

העלמת אזכורים שליליים

אם העסק יופיע בעמוד השני בגוגל באזכור שלילי, הדבר יהיה הרבה פחות נורא מאשר חיפוש שמניב תוצאות שליליות בלבד בעמוד הראשון או בתוצאה הראשונה. לכן הפעולה המתבצעת היא איוש של מיקומי החיפוש הללו בתוצאות חיוביות. קשה, אך אפשרי.

תגבור האזכורים החיוביים

בשלב זה, יתמקד קידום אתרים אורגני המתבצע לעסק בקידום של כל דף בו קיים אזכור חיובי. אם הדפים לא בבעלות עצמית, אפשר להפנות אליהם באמצעות קישורים.

פרסום ערך בוויקיפדיה

אם יש לזה מקום וסיבה, אפשר לנסות להעלות את האדם או העסק כערך וויקפדי. האתר לעולם מופיע בתוצאות הראשונות וגם מה שמופיע בתוכו נתפס כלגיטימי ואותנטי. אם אי אפשר לפתוח ערך חדש, אולי יהיה אפשר לערוך ערכים קיימים שקשורים ולהוסיף בהם את השם של החברה או האדם. יש לפנות אל יועץ קידום אתרים עם רקע בעבודה עם וויקיפדיה.

דחיקת פרסום שלילי

כשגוגל מוצא מספר תוצאות לשאילתת החיפוש, הוא יראה אחת מהן בתוצאות ואת הבאה בתור ישבץ בכמה מיקומים. ולכן אפשר להגיע לאתר שבו פורסם המידע השלילי ולקדם אותו. אם מתפרסם משהו עדכני, מעניין או רלוונטי עם שם העסק, אולי גוגל יחליט שיש להראות את התוצאה הזו כך שהשלילית מאותו הדף תידחק.

הגשת בקשה להסרת פרסום שלילי

בדרך כלל זה "המוצא האחרון", אבל לעתים הוא יכול לפתור את הבעיה לחלוטין. הבקשה מוגשת לאתר שבו התפרסם המסר השלילי, או על ידי פנייה לגוגל. בשני המקרים, תצטרכו להיעזר במישהו מקצועי שיודע בדיוק כיצד לפנות כדי שהבקשות תתקבלנה.

ויש עוד הרבה פעולות ניהול מוניטין שאפשר לבצע! לכן, אם אתם סובלים מפרסום שלילי, משיימינג, הכפשות או ביקורות קשות ברשתות החברתיות, דעו שתמיד יש מה לעשות. זה לא אומר שהמעמד האישי או העסקי שלכם יורד לטמיון. סבלנות ובחירה במקדם מקצועי הם המפתחות שלכם להתמודדות עם המשבר הנוכחי.