הכירו את הליך מיחזור המשכנתא – יכול לחסוך לכם עשרות אלפי שקלים ומצבים של קשיים כלכליים

אחת ההלוואות הגדולות ביותר בחייהם של אנשים רבים היא הלוואת המשכנתא. הלוואת המשכנתא הממוצעת בישראל עומדת על כ 700 אלף שקלים ומוחזרת במשך עשרות שנים מידי חודש. סכום ההלוואה וכן משך שנות ההחזרים מחייב את הלווים להיעזר בסיועו של יועץ משכנתאות פרטי אשר מכיר היטב את כלל המסלולים ותנאי ההלוואות. כל שינוי ל יכול לבוא לידי ביטוי בעשרות ולעיתים אף במאות אלפי שקלים, ולכן, אל לכם לוותר על סיוע מקצועי בתחום זה.

 

יועצי המשכנתאות הפרטיים לעומת יועצי המשכנתאות הבנקאיים

 

חשוב להדגיש ולומר כי גם הבנקים מעמידים יועצי משכנתאות ללא תשלום מטעמם, אך ברור כי קיים ניגוד אינטרסים אשר ימנע מכם לקבל את תנאי המשכנתא הטובים ביותר. ככל שתקבלו תנאים טובים יותר שיחסכו לכם עשרות אלפי שקלים, הבנק יפסיד את כל החיסכון שלכם מה שמונע מיועצי המשכנתאות של הבנקים, אשר כמובן דואגים לצרכים של הבנק לפני הצרכים של הלקוח, לבחור עבורכם את המסלולים והריביות הטובות ביותר. לכן, חשוב מאוד להיעזר ביועץ משכנתאות פרטי ומקצועי שידע להתאים עבורכם תמהיל משכנתא הכולל את התנאים המיטביים.

 

הלוואת משכנתא נוספת לכיסוי ההלוואה הראשונה – כך תשנו את כל תנאי ההלוואה

 

אך גם אם לקחתם הלוואת משכנתא בעבר ללא סיוע מקצועי ואתם מעוניינים לשפר את תנאי ההלוואה שלכם, וודאי תשמחו להכיר את הליך מיחזור המשכנתאות. הליך מיחזור המשכנתא יכול לחסוך לאנשים רבים עשרות אלפי שקלים ללא ידיעתם. במסגרת הליך זה ניתן לקבל הלוואת משכנתא נוספת בתנאים חדשים לכיסוי הלוואת המשכנתא הראשונה. כלומר, ניתן לקחת הלוואת משכנתא בהתאם לתנאים החדשים שניתנים לשוק ובסיועו של יועץ משכנתאות, בעזרתה לסגור את הלוואת המשכנתא הישנה עם התנאים הפחות טובים ולהישאר עם ההלוואה השניה בלבד.

 

הסיבות המרכזיות בגינן רבים בוחרים בהליך מיחזור המשכנתא

 

אנשים רבים בוחרים בהליך הלוואת המשכנתא מכמה סיבות מרכזיות. ראשית, בשל העובדה כי החזרי המשכנתא מתפרסים על פני שנים רבות, מעת לעת חלים שינויים בתנאי ההלוואות הניתנים בשוק. ייתכן כי בעוד מספר שנים התנאים להלוואות המשכנתא יהיו טובים יותר ולכן כדאי לבחור בהליך מחזור משכנתא וליהנות מהתנאים הטובים. שנית, בעבר רוב האנשים היו לוקחים הלוואת משכנתא ללא סיוע מקצועי של יועץ משכנתאות פרטי, מה שכמובן משפיע על כל ההחזרים. לכן, לא מעט אנשים כיום שוכרים לשירותם יועץ משכנתאות פרטי לשיפור המשכנתא הישנה בעזרת הליך המיחזור.

 

התאמת ההחזרים החודשיים למצבכם הכלכלי

 

שלישית, הליך מיחזור המשכנתא מאפשר לשנות את סך ההחזרים החודשיים בהתאם לצרכים המשתנים במרוצת השנים. במידה ונקלעתם למצבים של דוחק כלכלי והייתם שמחים להוריד מעט את התשלום החודשי, בעזרת מיחזור משכנתא תוכלו לפרוס על עוד מספר שנים את ההלוואה במטרה להוריד את סך ההחזרים החודשיים. כמו כן במידה ומצבכם הכלכלי השתפר בעקבות קידום בעבודה או סיום שנות לימודים, תוכלו להיעזר בהליך המיחזור במטרה לקצר את שנות החזרי ההלוואה ולשלם יותר מידי חודש.