מהם דרכי טיפול באבנים בכליות המומלצות?

אבנים בכליות גורמות סבל רב לחולה ולמי שמטפל בו. למרות שעל פי הנתונים 1 מכל 10 אנשים יחלה לפחות פעם אחת במחלה הזו מה שאומר שזו מחלה נפוצה, ועדיין כמה שהיא נפוצה היא מביאה איתה כאבים שקשה להתמודד אתם. בגלל זה, הצעד הראשון בהתמודדות עם האבנים היא להפחית את הכאבים באמצעים שונים. כצעד שני צריך לדאוג שלא יתפתח זיהום ואם כבר התפתח אז לעצור אותו כמה שיותר מהר. 

איך מטפלים באבנים בכליות? מהן ההמלצות בנושא דרכי טיפול באבנים בכליות? כל הפרטים בכתבה הבאה. 

תוכן עניינים

טיפול בסיסי לאבנים בכליות

בגלל שהאבנים מקשות על דרכי השתן נוצר קושי אצל החולה להתפנות ולהוציא את הפסולת מגופו בצורה תקינה. במצב כזה הגוף עלול להתייבש והחשש לזיהום הוא גבוה. לכן, מומלץ לשתות הרבה מים. הפעולה הזו תגביר את זרימת השתן ותמנע את הגוף מהתייבשות וזיהום. למי שסובל מהתייבשות והקאות יצטרכו עירוי תוך וורידי של אינפוזיה. 

דרכי טיפול באבנים בכליות

כדי להקל על הכאבים יש צורך לעשות שימוש בתרופות נרקוטיות. זה כולל כמה שלבים שמטפלים באספקטים שונים של המחלה. יש צורך בתרופות אנטיביוטיות כדי למנוע את התפשטות הזיהום ולמגר אותו. (זה כמובן במקרים שיש זיהום בוודאות ולא רק אבנים שהתפתחו לאחרונה). יש תרופות שאחראיות למניעת שתן חמוץ ומזוהם ותרופות נגד כאבים.

טיפול נוסף ומוכר פחות הוא בליטותרפיה. מדובר על גלי הלם שנשלחים לגוף ומפרקים את האבנים ככה שיוכלו לעבור בקלות בדרכי השתן. טיפול תרופתי באבנים בכליות יהיה תלוי בסוג האבנים וחומרת המצב. במקרים קלים שתייה של יותר מים וטיפול תרופתי בשתן עשוי להועיל. במקרים אחרים יש צורך להשתמש בתרופות נגד כאבים וזיהום. 

> למידע מקצועי ופרטים נוספים בקרו באתר https://nk-urology.com!