איך מבצעים מסירה משפטית בצורה מקצועית?

פעמים רבות אנו נדרשים להעביר מסמכים משפטיים לצרכים מסוימים. זה יכול להיות כתב תביעה בו אנו תובעים מאדם או מארגון מסוים כסף או זכויות המגיעות לנו עקב מקרה כזה או אחר, מסמכים למנהל מקרקעי ישראל עם רכישת אדמה או נכס, מסמכים הקשורים בצוואה וכן הלאה. במקרים כאלו, רבים לא מודעים כלל לעובדה כי מסירת המסמכים עצמה היא חלק בלתי נפרד ומהותי מההליך המשפטי וכאשר היא נעשית באופן שגוי או לא מקצועי, היא יכולה ממש לפגוע בו. אם אתם לא בטוחים איך התהליך נעשה, הנה הצעדים הבסיסיים על רגל אחת.

מהי בכלל מסירה משפטית?

כאמור, מסירה משפטית היא העברה של מסמך בעל תוקף משפטי כמו מכתב התראה, זימון עד, דרישת תשלום וכיוצא בזאת. רבים הנדרשים לבצע מסירה כזאת, בוחרים לבצע מסירה משפטית על ידי חברה מתמחה כדי להיות בטוחים שהיא אכן נעשית כמו שצריך. מה הכוונה בכך? בואו ננסה להבין.

איך מתבצעת מסירה משפטית?

כאשר מצליחים להיפגש באופן אישי עם האדם שאמור לקבל את המסמכים או עם מייצג מטעמו, למסור לו את המסמכים ולהחתים אותו על מסמכי אישור הקבלה, אזי מדובר במסירה מלאה. עם זאת, במקרים רבים בשל אופי המסמכים, נמנעים רבים מתחמקים מקבלת המסמכים או שהם פשוט לא יכולים לקבל אותם מבחינה טכנית. במקרים הללו ישנה הגדרה ברורה מתי מסירה מקבלת תוקף וזאת לאחר שלושה ביקורים בזמנים שונים ולא עוקבים בהן הנמען לא נמצא, אז ניתן להדביק את המסמך על דלת ביתו ובמרבית המקרים ייחשב הדבר למסירה תקנית.

מה אם הנמען לא מסכים לחתום?

ובכן, אין חוק המחייב אף אדם לחתום על מסמך משפטי. עם זאת, במקרים כאלו כאשר המסירה מתבצעת כראוי, המסירה קבילה ומקבלת תוקף משפטי. לכן, בשל העובדה כי מסמך משפטי הוא שונה בתהליך המסירה, מומלץ תמיד להיעזר בחברה מקצועית שתעשה זאת בעבורכם ולא לעשות ללא ידע מקצועי מתאים.

זכרו תמיד כי מסירה משפטית לא מקצועית עלולה לפגוע במידה רבה בהליך המשפטי ומומלץ שלא להקל ראש בעניין.