איך לשפר דירוג אשראי

חוק נתוני האשראי הוא חוק חדש יחסית אשר במסגרתו מערכת מידע מרכזת את כל הנתונים הפיננסיים של כל אדם. דירוג האשראי של כל אדם מהווה מעין תעודת זהות פיננסית שלו וככל שהדירוג של האדם גבוה יותר כך מצבו טוב יותר. כאשר דירוג האשראי של האדם נמוך הוא יכול להיתקל בבעיות שונות כאשר יהיה מעוניין לקחת משכנתא או הלוואה. חשוב מאוד שכל אדם יבין שכיום כל דבר פיננסי רשום ומנוטר ולכן, מינוס בבנק או איחור בתשלום הלוואה משפיעים באופן מהותי על דירוג האשראי של האדם. דירוג אשראי טוב יותר יאפשר לאדם לקבל הלוואות בצורה קלה, מהירה ונוחה יותר וכן, הריביות שיוצעו לו על הלוואות יהיו אטרקטיביות יותר, לכן בין היתר קיים שירות מחיקת נתוני אשראי שליליים.

שיפור דירוג אשראי – כיצד?

אם דירוג האשראי שלכם נמוך, כדאי מאוד שתדעו שניתן לשפר אותו. על אף שלעיתים הדבר לוקח זמן, הרי שנקיטת פעולות חיוביות בכל הנוגע להתנהלות הכלכלית שלכם, היא דבר שבהחלט יכול להשפיע באופן מהותי על דירוג האשראי שלכם. הנה כמה טיפים לשיפור דירוג אשראי:

  1. חשוב מאוד להימנע מראש ממצבים כמו איחורי תשלומים, צ'ק אשר חוזר, חריגות בלתי פוסקות ממסגרת האשראי ועוד. התנהלות חכמה ונכונה עם חשבון הבנק שלכם תשפר לכם את דירוג האשראי.
  2. חשוב מאוד לקחת הלוואות רק כאשר באמת צריכים. כאשר לוקחים הלוואה באופן פזיז מתקשים להחזיר אותה והדבר יכול לפגוע בדירוג האשראי שלכם.
  3. כדאי מאוד להגדיל את מסגרת האשראי על פני לחיות עם מסגרת אשראי שתמיד חורגים ממנה. חריגה תמידית בחשבון עלולה לפגוע בדירוג האשראי שלכם.
  4. התנהלו בצורה נכונה וטובה מבחינה פיננסית. ככל שיהיה במאגר יותר נתונים חיוביים כך דירוג האשראי שלכם יהיה טוב יותר.

כיום ישנן חברות אשר עוסקות בשיפור דירוג האשראי או מחיקת BDI שלילי. לכן, אם דירוג האשראי שלכם שלילי, כדאי שתבחרו בחברה שתסייע לכם לשפר את דירוג האשראי שלכם.