איך לעשות כסף מהרכב הישן שלנו?

הרכב הישן כבר מקרטע ולא ניתן לנסוע עמו נסיעות ארוכות ואפילו מפחיד להזיז אותו מהחנייה. הוא עולה לכם ביוקר כאשר הוא מגיע למוסך וכל נהיגה בו היא סיטואציה מאתגרת הכרוכה באי וודאות.
אחרי התלבטות ארוכה (בכל זאת, זיכרונות וסנטימנטים) החלטתם סופית שהגיע הזמן להיפרד ממנו לשלום, אבל למה לשכוח ממנו כשאפשר להרוויח ממנו כסף?

תתפלאו, אבל גם רכבים ישנים יכולים להכניס לכם כסף כמובן בסכום המשתנה בהתאם למצב הרכב, דגם וסוג והשיטה בה תבחרו. מהן האופציות שעומדות בפניכם לעשיית כסף מרכבים ישנים?

החלק החסר באוסף

כמו שיש מי שאוסף בולים או פסלים מסוג מסוים, יש כאלה שגם אוהבים לאסוף רכבים ומחזיקים קולקציה מדוגמת של רכבי אספנות או מחפשים רכב אספנות ייחודי. אם במקרה הרכב הישן שלכם עומד בקריטריונים המשתנים ממקום למקום. רכב אספנות מוגדר בישראל ככזה שחלפו יותר מ-30 שנה משנת הייצור שלו ושנרשם ככזה במשרד התחבורה. השווי של רכב אספנות מושפע גם משיפוצים ועיצובים שונים שבוצעו ברכב, קילומטרים ותחזוקה שלו וכן פונקציה של ביקוש מול היצע. בדקו בקבוצות בפייסבוק או במועדון החמש אם יש לכם רכב שיכול להיות רכב אספנות וכמה יהיו מוכנים לשלם עליו.

כל המרבה במחיר בעד הרכב הישן

דרך נוספת לקבל כסף על רכב ישן היא להעמיד אותו למכירה בלוחות המכירה האינטרנטיים ולבדוק מי מוכן לרכוש אותו. באופן טבעי, יותר קל למכור רכבים של מותגים מובילים ודגמים מבוקשים וכמובן שיש חשיבות למחיר המחירון. עם זאת, יש לקחת בחשבון שכאשר מוכרים רכב לאדם פרטי יש להשקיע הרבה אנרגיות וזמן בניהול מו"מ על תג המחיר, נסיעת מבחן, חילופי בעלות וכדומה ולעיתים לוקח זמן עד שמצליחים למכור את הרכב במחיר אטרקטיבי ביחס למצב הרעוע שלו כאשר מדובר ברכבים ישנים. נקודת אור בקצה המנהרה היא שיש אנשים שלא יכולים להרשות לעצמים רכבים אחרים ויהיו מוכנים לרכוש גם רכבים ישנים.

מפרקים את הרכב ומרוויחים

אופציה אטרקטיבית שעלתה למודעות בשנים האחרונות היא מכירה לצורך פירוק רכבים. בעבר היתה נהוגה במדינת ישראל תוכנית גריטה במסגרתה המדינה תגמלה בסכום כספי סמלי את מי ששלח את הרכב לגריטה במטרה להוריד מהכביש רכבים ישנים מזהמים ולא בטוחים. כיום האפשרות היא למכור את הרכב לפירוק למגרשים המתמחים בתהליכי פירוק. מגרשים אלה זקוקים לרכבים ישנים על מנת לחלץ מתוכם חלקי חילוף חיוניים ולמכור למוסכים, מכונאי רכב או להשתמש בהם בעצמם לטובת רכבים שזקוקים להם וכן להשתמש גם בחומרי גלם של הרכב כמו ברזל לתעשיות וצרכים שונים.

יש מי המשווים את התהליך לסוג של תרומת איברים כאשר החלקים של הרכב שלכם ימשיכו לפעום ברכב אחר. היתרונות של מכירת רכב לפירוק הם רבים: ראשית, מדובר בדרך לקבל כסף קל על הרכב שלכם. שנית, מדובר בתגמול המעבר בשיטה המועדפת עליכם בין אם במזומן, המחאה, העברה בנקאית או כרטיס אשראי. אומנם לא קיים מחירון פירוק שתוכלו להתבסס עליו, אבל בהחלט תוכלו לנסות לקבל הערכת שווי רכב לפני מכירה לפירוק כדי להבין כמה הרכב שלכם שווה בעיני החברה שקונה לצרכי פירוק. הערכה זו מתבססת על סוג הרכב, שנת ייצור, תחזוקה ולרוב הסכום שווה בהחלט את החיסכון על טרחה ותוסיפו לכך את שירותי הגרירה שמציעות חברות רבות העוסקות בפירוק המוכנות להביא את הרכב שלכם מכל מקום ובכל זמן ישירות אליהן ולחסוך לכם כאב ראש.

רכב ישן הוא משאבת כספים. תוכלו לשלוח אותו לפירוק כמו בחברה של שלמה ביל https://shlomobill.co.il/ ולקבל תגמול הוגן בעד המכירה ועם הכסף שקבלתם לעשות ככל העולה בדעתכם.