איך בוחרים תכנית חסכון לטווח ארוך?

יעדים פיננסיים שונים, עשויים לדרוש גישות שונות בכל הנוגע לחיסכון. כאשר אתם מתכנן להשתמש בכסף שאתם חוסכים בעתיד הקרוב, חשבון חיסכון לטווח קצר יכול לאפשר לכם להרוויח ריביות, תוך שמירה על קרנות אלה. אז איך באמת בוחרים התוכנית הטובה ביותר?

איך בוחרים תכנית חסכון לטווח ארוך?

תוכנית פוליסת חיסכון כל אחד צריך שיהיה לו. בין אם צעיר או מתבגר, החשיבות שיש לתוכנית חיסכון להמשך החיים היא חשובה מאוד ויש אנשים שתוכנית כזו הצילה להם את החיים. ישנם כמה דרכים לבדוק אילו תוכניות חיסכון מתאימות יותר או פחות.

יש תוכניות חיסכון שהבנק מציעה, (עצה שלנו, אל תתקרבו) ויש תוכניות שחברות ביטוח שונות כמו הכשרה חברה לביטוח מציעות ללקוחותיהם. כך או כך, כדאי מאוד שתלמדו את היתרונות והחסרונות של כל תוכנית ותוכנית כדי שלא תיפלו בפח ותפסידו כספים שהייתם יכולים לשלש ולרבע.

השקעה לתווך ארוך

לפני שתחליטו על השקעה לטווח קצר או ארוך, חשבו על מה אתם משקיעים ואיך תוכלו להשתמש במזומנים שלכם בפרקי החיים בהם באמת תצטרכו אותם. 

בניית ציר זמן יכול לעזור לכם בבניית תוכנית החיסכון שלכם. טיול חלומי לטהיטי בעוד שבע שנים בערך? טיסת ספורט מטורפת בארגנטינה ובברזיל.. באמת שלא חסר על מה לחסוך כסף. 

כמובן שתבדקו על קנסות היציאה שלכם במקרה ולא ממש מסתדר לכם ואתם חייבים לפתוח את החיסכון שלכם – אולי בדיוק כמו בזמן בו אנחנו נמצאים שהקורונה חוגגת ורוב האזרחים פותחים את חסכונותיהם..

הגדרת חשבון חיסכון ארוך טווח

באופן כללי, חשבון חיסכון לטווח ארוך מיועד לחיסכון לאורך תקופה ממושכת. בהתאם לחשבון, עשויות להיות מגבלות לגבי מתי ניתן למשוך את הכסף, וחלק מחשבונות החיסכון לטווח הארוך מציעים יתרונות מס. 

חשבונות אלה מאפשרים לכם לנצל את הכוח של הריבית לאורך זמן כדי להשתמש רק בה כשתצטרכו. ריבית מורכבת מאפשרת לכם בעצם להרוויח ריבית על הריבית שלכם. 

בהנחה שתמשיכו להזרים כספים חדשים לחשבונכם באופן קבוע, חשבון חיסכון ארוך טווח מציע פוטנציאל לכסף שלכם כדי לצמוח בהתמדה עד שתהיו מוכנים להשתמש בו.

חשיבות החיסכון

עבור מיליונים בעולם, הקמת קרן חיסכון למקרי חירום היא הצעד הראשון לשיפור הרווחה הכלכלית שלהם כדי להישאר בדרך להשגת היעדים הכספיים שלהם.

מצבי חירום פיננסיים יכולים לקרות לכל אחד. למעשה, 60 אחוז ממשקי הבית חוו זעזוע כלכלי ב -12 החודשים האחרונים, ומחקרים מצביעים על כך שאפילו אנשים עם יכולת סבירה לחסוך מתקשים להתאושש אלא אם כן יש להם גישה לחסכון שהם יכולים להשתמש בהוצאות אלה.

הכנסת כסף לחיסכון – אפילו בכמויות קטנות – יכולה לעזור לאנשים להרגיש בטוחים יותר ביכולתם להתגבר על זעזוע כלכלי כזה או אחר – כמו בזמן הקורונה למשל.