דוח שנתי לעוסק פטור

עוסק פטור הוא עובד עצמאי אשר למעשה פטור מתשלומי מס. הסיבה לכך היא כי הוא מרוויח סכום נמוך יחסית לשנה. מדובר בתקרה שמשתנה מידי שנה כאשר כיום היא עומדת על סביבות ה – 100,000 ₪ לשנה. מעבר לתקרה זו יהיה על העוסק הפטור לשנות את הסטטוס שלו לעוסק מורשה כאשר זה יהיה כרוך בתשלומי מיסים.

העוסק הפטור מחויב בניהול תקין של העסק מול הרשויות. זה אומר שהוא אמור להגיש דוחות למשרדי מע"מ והוא צריך גם לדווח למוסד לביטוח לאומי על היקף השעות השבועיות בהם הוא עובד. בהתאם להכנסות שלו, בקיזוז ההוצאות הוא ישלם את דמי הביטוח הלאומי.

תוכן עניינים

מה זה דוח שנתי של עוסק פטור?

דוח שנתי לעוסק פטור הוא דוח שאמור העוסק הפטור להגיש כל שנה על כל ההכנסות שהיו לו באותה שנה. הוא אמור להצהיר כי הוא לא עבר את תקרת ההכנסות וכי הוא אכן נשאר במעמד של עוסק פטור.

איך מגישים את הדוח?

למעשה אין כל בעיה להגיש את הדוח באופן עצמאי על ידי שליחת סיכום כל הקבלות אשר ניתנו על ידו במהלך השנה כולה ללקוחות שרכשו אצלו מוצרים או קבלו אצלו שירות.

אך אנחנו עדים לכך כי רבים מעדיפים להיעזר לשם כך בשירות של משרד רואי חשבון אשר הוא זה שייצג אותם מול רשויות המס.

יש לזה הרבה סיבות כאשר אפשר לומר כי הסיבה הראשית היא פשוט לחסוך את כאב הראש הכרוך בכל מה שקשור בהגשת הדוח השנתי. זה לא תמיד קל ולא תמיד פשוט ואם לא עושים את זה כמו שצריך, העסק עשוי להסתבך וחבל.

עדיף לשלם את הסכום הנמוך יחסית לרואה החשבון ולהתנהל מולו כאשר הוא יהיה המייצג מול רשויות המס.