מהם סרטי הדרכה

אחד הכלים האיכותיים ביותר, אשר מאפשרים לחברות, ארגונים, מוסדות וכל גורם אחר לספק הדרכה לאנשים אשר עובדים אצלם, לקוחות או כל גורם אחר, הם סרטי הדרכה. מדובר בסרטים שניתן להציג אותם במקומות שונים ובאופן כזה ניתן להדריך את האנשים בצורה פשוטה. 

ישנן שתי סיבות עיקריות בגללן סרטי הדרכה של וידאו גורו נחשבים פופולארי ואיכותי הן, ראשית, מדובר בכלי שניתן להשתמש בו בכל מקום, בכל דרך, בכל צורה. אפשר להציג אותו מול קהל רחב בכיתה אודיטוריום או כל מקום אחר. שנית, בצורה כזו ניתן להציג את ההדרכה באופן ויזואלי, ולא צריך להציג אותה באופן טקסטואלי או ורבאלי, אלא אפשר ממה להסביר למי שאמור לקבל את ההדרכה, מה וכיצד לעשות. 

לפני שנסביר כיצד יוצרים סרט הדרכה, חשוב להדגיש כאן, ישנם סרטים אשר ניתנים לשימוש באופן חופשי, למשל, דרך אתר אינטרנט, יוטיוב או דרך תוכנות שונות. לעומת זאת ישנם סרטים שחברות וארגונים עורכים אך ורק לקהל ספציפי אליהם הם פונים. 

כיצד יוצרים סרט הדרכה בצורה נכונה

על מנת ליצור סרט הדרכה חכם, יש להבין מי קהל היעד ובאיזו רמה הוא שולט בחומר. אחרת אנחנו עלולים לייצר סרט ברמה גבוהה או נמוכה מדי ביחס לידע של הקהל. כמו כן, הסרט צריך להיות ברור, נוח להבנה, ועליו להכיל את כל החומרים הנדרשים בשביל שיהיה ניתן להפיק ממנו תועלת. 

חשוב שהסרט יהיה גם מעניין, אחרת מי שיצפה בו עלול להשתעמם ולאבד עניין. הסרט צריך להיות מוצג עם תמונות ואלמנטים ויזואליים אחרים מעניינים, עליו להיות מוצג בשפה רהוטה,עשירה וברורה נקודה אחרונה, חשוב שיהיה ניתן לראות את הסרט בכל עת, בפלטפורמות נכונות, מעודכנות, ובצורה שיהיה נגיש למי שאמור לצפות בו.