האם קרקע חקלאית להשקעה זה מומלץ?

הסיבה העיקרית לכך שיותר משקיעים פונים לאדמות חקלאיות כהזדמנות השקעה היא שיש לה היסטוריה ארוכה של ייצור תשואות סולידיות. החזרות אלו מגיעות בכמה צורות ועליהם נספר במאמר זה.

 

האם קרקע חקלאית להשקעה זה מומלץ?

עליה בערכי החקלאות:

במהלך 50 השנים האחרונות, ערך האדמות החקלאיות עלה בכ- 6.1% בשנה, עם חמש שנות ירידה בלבד באותה תקופה. הוסיפו את תשואות שכר הדירה במזומן, והתשואה למשקיעים הייתה מרשימה עוד יותר.

מאז 1991, אדמות החקלאות הניבו תשואה חיובית מדי שנה, והניבו תשואה שנתית ממוצעת של 11.5%, על פי השקל הישראלי. כדי להכניס את התשואה לפרספקטיבה, היא צלחה את כל המשברים האחרים למעט בודדים שהיו באותה התקופה.

בנוסף לפוטנציאל התשואה הכולל הממוצע של בעלות על אדמות חקלאיות, הוא מספק למשקיעים מספר יתרונות נוספים:

 

תנודתיות נמוכה:

לתשואות קרקע חקלאיות הייתה היסטורית פחות תנודתיות ממרבית קבוצות הנכסים האחרים. לרוב, קרקעות הן הדבר האחרון שמאבד את ערכות בתקופות היסטוריות בעייתיות וגדולות.

 

מתאם נמוך:

תשואות אדמות חקלאיות, בדרך כלל, אינן נעות באותו כיוון של שוק המניות. במשך שנים רבות, החקלאות הניבו תשואה חיובית בשנה בה העולם היה באיבוד ערך התוצר.

 

גידור אינפלציוני:

אדמות חקלאיות הן נכס אמיתי המייצר סחורות כמו תירס ודגן. ככאלה, הן נהנות מהאינפלציה מכיוון שהדבר יגביר לא רק את ערכי השטח, אלא גם את הכנסות היבול. אתם באמת צריכים עוד סיבות כדי להבין כמה זה ריווחי?!

יש מקומות שבהם תוכלו לקבל את כל הכלים כדי להתמודד בצורה הטובה ביותר עם קנייה של נכס או קרקע חקלאית. אל תעשו זאת לבד אלא שכרו את שירותו של שמאי מקרקעין בחיפה לעסקה טובה.