התפקידים המרכזיים של המטפלים הסיעודיים

מטפלים סיעודיים הפכו לאנשים החשובים ביותר עבור משפחות של קשישים שזקוקים לסיוע בחיי היום יום, ראו לדוגמה אחות סיעודית ללילה. המטפלים, שיכולים להיות עובדים זרים או תושבים ישראלים – גרים עם הקשישים ברוב המקרים או מגיעים לבתי החולים בהם מאושפזים הקשישים. לעיתים המטפלים מספקים טיפול של כמה שעות ביות בביתו של הקשיש. אבל מה התפקידים המרכזיים של מטפלים סיעודיים? יש כמה פעולות שכל מטפל חשוב שיבצע בזמן שהוא שוהה עם המטופל:

סיוע בפעולות בסיסיות

הליכה, שכיבה, קימה מהמיטה, אכילה, מקלחת ועוד – כולן פעולות יום יומיות שלעיתים אין לקשישים את היכולת לבצע לבד. עובד סיעודי עליו לסייע לקשיש בכל הפעולות האלה ע"מ לשמור על איכות חייו ולמנוע בעיות בריאותיות נוספות. 

קניות וסידורים

קנייה של תרופות, קניות בסופר מרקט, קניות בשוק, הזמנת משלוחים, יציאה עם הקשיש לסידורים, אל רופאים, לבדיקות וכולי – את כל המשימות ההלאה מבצע המטפל לעיתים עם הקשיש ולעיתים לבד, בזמן שהמטופל שוהה בבית או בבידוד. 

טיול באוויר הפתוח

גם טיול באוויר הפתוח חשוב עבור איכות חייו של הקשיש. כך, על העובד הסיעודי לצאת לעיתים קרובות אל האוויר הפתוח, אל בית קפה שכונתי, לסיבוב בשכונה ואפילו לחוף הים או לפארק במידה והדבר אפשרי. בין היתר חשוב שהמטופל ינשום אוויר צח וייפגש תכופות עם חברים ובני משפחה. 

סיוע בשעות חירום

במקרים של מצבי חירום חשוב שהעובד הסיעודי ידע לבצע פעולות כמו קריאה לצוות רפואי, אזעקת אמבולנס או שירותי חירום, ואף ביצוע פעולות להחייאת של הקשיש או להצלת חייו. בחרו חברת השמה לעובדים זרים שתתאים לכם מטפל איכותי מומלץ ויעיל. 

> מידע מקצועי ופרטים נוספים ניתן לקבל באתר http://www.nursing4u.co.il