זכויות של תושב חוזר

כל מי שיצא לרילוקיישן של מספר שנים, יודע כי לרוב ההתעסקות היא כיצד להסתדר בארץ זרה, עם חוקים שונים ונורמות חברתיות שאינן מוכרות ואינן מובנות. אך חשוב לזכור כי ישנו גם צד שני למטבע, היות ומי שירצה לחזור מרילוקיישן של מספר שנים בחו"ל, יחשב למעשה בתור תושב חוזר. זכויות של תושב חוזר הינן נושא חשוב וחיוני שכל אחד חייב להכיר, היות ולחזור לארץ יכול להיות יותר מסובך מהצפוי. אומנם רוב האנשים עדיין מתייחסים לישראל בתור הבית שלהם, אך רבים מהם חווים קשיים רבים ומגוונים, כאשר הם חוזרים משהייה ארוכה בחו"ל. ישנן לא פעולות שיש לבצע מול מוסדות המדינה השונים, דבר שהופך את החזרה לארץ למסורבלת ומסובכת יחסית. אך מי שמכיר את הזכויות המגיעות לו בתור תושב חוזר, יוכל לעבור את השלבים השונים בצורה פשוטה ונוחה יותר.

זכויות של תושב חוזר – כל מה שמעולם לא סיפרו לכם

קודם כל, חשוב להבין מי בעצם עונה על הקריטריונים של תושב חוזר, היות ולא מספיק לשהות בחו"ל למשך תקופה, אלא יש צורך לעמוד בתנאים מסוימים. למשל, תושב חוזר הינו כל אזרח ישראלי אשר חוזר לארץ לאחר גיל 17. כמו כן, יש צורך להיות תושב ישראל בעבר ולשהות בחו"ל למשך שנתיים לפחות. מדובר על אנשים שביקרו בארץ לתקופה שאינה עולה על 4 חודשים בשנה קלנדרית אחת ולא קיבלו סיוע כתושבים חוזרים בעשור האחרון.

על מנת לקבל את הזכויות של תושב חוזר בעת רילוקיישן חזרה לישראל, ניתן להירשם אונליין במשרד העלייה והקליטה. בעבר היה צורך להגיע לפגישה פיזית, אך היום הכול הרבה יותר פשוט והרבה יותר יעיל. עם זאת, מומלץ לעדכן מראש את תעודת הזהות במרשם האוכלוסין, על מנת לבצע את התהליך עם תעודת זהות מעודכנת. מי שיעמוד בכל הקריטריונים הדרושים, יקבל תעודת תושב חוזר, אשר מקנה סיוע ממשרד העלייה והקליטה. מומלץ לפתוח חשבון בנק בארץ, על מנת לקבל סיוע כספי בצורה מהירה ויעילה יותר. כל תושב חוזר זכאי לקבל הבטחת הכנסה במשך 12 חודשים וסיוע ממשרד הקליטה והעלייה למשך שנתיים.