מתי צריך עורך דין חוזים?

לא פעם אנו נצרכים לסיוע של עורך דין חוזים משלל סיבות שהחיים מביאים אותנו אליהם. אם זה חתימה על מסמכים לצורך חוזה דירה או קניית עסק ואף חוזה שותפות עם בן או בת זוג. לאיזה עוד מקרים נצטרך עורך דין לענייני חוזים?

מתי צריך עורך דין חוזים? |

לעיתים, אנשים מופתעים לשמוע כי חוזים שבעל פה ניתנים לאכיפה בדיוק כמו חוזים כתובים. לדוגמה, אם השכן שלכם אמר לכם שהוא ישלם לכם 100 דולר כדי לכסח את הדשא שלו, ואז אתם מכסחים את הדשא שלו, הדבר נחשב לחוזה שבעל פה.

אם השכן אז יסרב לשלם לכם, הוא הפר את הבטחתו לשלם לך 100 ש"ח. נכון, זה אמנם לא בא על הכתב אך יש בזה משום אכיפת חוזה שבעל פה שניתן לאוכפו בבית המשפט.

מהם חוזים? |

חוזים הם דרך טובה לשני הצדדים כדי להנציח באופן רשמי את העסקה שניהלו ביניהם. במובן זה, החוזה הוא מסמך עסקי. עליו להתייחס לתנאים שונים שהובאו עליו על הכתב כמו מחירים, משלוח ולוחות זמנים.

חוזה זה מספק נקודת התייחסות משותפת לשני הצדדים. עם זאת, החוזה הוא גם מסמך משפטי. שני הצדדים עושים הסכם מחייב מבחינה משפטית שהחוק יוכל לאכוף.

יש השלכות משפטיות עבור הצד שלא מצליח לעמוד בהבטחותיו על החוזה החתום.

איך כותבים חוזה? |

כדי לכתוב חוזה יעיל מומלץ לשכור את שירותיו של עורך דין ניר אביבי, עליכם להבין שעליו להשיג כמה דברים שונים. על החוזה להגן על האינטרסים שלכם, כך שאם יהיו בעיות אחר כך, יש לכם את החוק כדי לאכוף אותו. על החוזה לתאר במדויק לא רק את העסקה אלא גם את מה שכל צד בדיוק מבטיח לעשות.