שירות התאוששות מאסון – מה זה בדיוק?

מערך המחשוב והתקשורת בכל עסק עלול לקרוס עקב מקרים קיצוניים המוגדרים כאסון. כמו לדוגמה מתקפת סייבר המשתקת את הפעילות בעסק, תקלה שבעקבותיה נעלם כל המידע שגובה, דליקה, שיטפון של מים ועוד.

מערך הגיבוי אמור להיות גולת הכותרת, אם הוא פועל באופן תמידי בסטנדרטים גבוהים, מגבה כל הזמן או אחת ליום / לשבוע בהתאם להחלטה של החברה. במקרה של בעיה, מעלים מחדש את הנתונים.

> קראו גם על אופיס 365 באתר אופק קלאוד

ההשלכות של האסונות על החברה 

אם מערך המחשוב של החברה נפגע בשל אחד מהאסונות הללו, נוצרת פגיעה רחבת היקף ברזומה של החברה, במוניטין ובמסוגלות שלה. ההרס קורה תוך דקות, אך להחזיר את אמון הציבור ולהפעיל את המערכות מחדש יגזול זמן רב ובינתיים אמון הציבור הולך ופוחת.

היערכות לשעת חירום 

כל עסק צריך לתכנן ולהכין תוכנית מגירה לגבי סדר ההתנהלות במקרה של קריסה עקב סיבה כזו או אחרת. מה עושים, כיצד מבצעים ומה קודם למה. בניית האסטרטגיה וקביעת הטקטיקות המעשיות ביותר שיסייעו לחברה, הן אחד הנושאים החשובים ביותר בניהול כל עסק.

זמן התאוששות מאסון יהיה בהתאם לפרקי הזמן שייקח לאנשי המחשוב לבצע את התהליכים שעליהם הוחלט. יש תהליכים שיהיו מהירים ויש מהלכים שיתבצעו פרקי זמן ארוכים כיוון שהם יכללו פעילות מאסיבית להעלאת כל נתוני המידע במאגרים השונים וסנכרון מלוא הנתונים. המטרה היא להחזיר מהר ככל האפשר את המערכת לתפקוד מלא, כדי ליצור מינימום של נזקים והשלכות .

התאוששות מהאסון 

יהיו עסקים שיעדיפו לחזור מהאסון באופן חלקי, כדי שייראו בשטח במהירות ואחרים יעדיפו לחזור רק באופן מושלם תוך שימוש במלוא היכולות ולא לחזור ברמה נמוכה יותר מהרמה שבה עבד המערך קודם לכן.