האם בתקופת הקורונה נראה עלייה בהרטבות לילה אצל ילדים? ד"ר קובי שגיא משיב

תקופת הקורונה עודנה כאן, מעמידה את כולנו מול עובדות לא נעימות. הנגיף מתפשט ומחולל שמות, כולנו מתאימים את עצמנו לעידן החדש בו מסכה וכפפות הם חלק בלתי נפרד מהחיים, וג'ל אלכוהול הפך להיות מוצר צריכה בסיסי. המציאות הזו כרוכה גם בתופעות לוואי שונות שמעמידות אותנו מול מצבים שונים ובלתי צפויים. הרטבות לילה אצל ילדים היא אחת התופעות שהורים רבים מתמודדים איתן משתף ד"ר קובי שגיא.

ד"ר קובי שגיא על הקשר בין קורונה להרטבות לילה

לא שהרטבת לילה היא תסמין של קורונה, לגמרי לא. מה בכל זאת הקשר? זהו שיש קשר. הקורונה הכניסה את כולנו למצב חירום ברמה כזו או אחרת. והילדים שלנו נושמים את זה גם הם. הורים רבים גילו כי הילד שלהם חווה טראומה של ממש מכל העניין. לא פלא – הפחד פני הנגיף הביא ילדים רבים לחרדות ולסטרס. והתוצאה היא עלייה בשיעור הרטבות הלילה משתף ד"ר קובי שגיא. כלומר, ילדים שהיו מרטיבים לעיתים רחוקות התחילו להרטיב לעיתים קרובות יותר. ואילו ילדים שלא הרטיבו כלל התחילו להרטיב מפעם לפעם.

ד"ר טל שגיא עונה – איך מטפלים בתופעה?

כדי להתגבר על ההרטבה אנחנו צריכים לטפל בשורש הבעיה. כי אין לנו כאן גורם פיסי או בריאותי, גם לא ממד התנהגותי. מה שיש כאן זו חרדה, סטרס או מתח ממשי אשר הילד חווה. ההרטבה הינה תוצאה ישירה של אלו. לכן חשוב להרגיע את הילד ולהיות שם בשבילו. במידה ומדובר על מתח סביר, יתכן וההורים עצמם יצליחו להרגיע אותו ולהביא את השלווה לליבו. אבל אם ההורים עצמם חווים מתח עצום כתוצאה מהקורונה, והילד מתמודד עם חרדה בעוצמה משמעותית יותר, יהיה צורך לטפל בחרדה ורק אחר כך להתייחס להרטבת הלילה באמצעות הטיפול של ד"ר טל שגיא.