כך תבחרו מערכת שקילה שתתאים בצורה האופטימלית לעסק שלכם

אלו הגורמים שחשוב לקחת בחשבון בעת בחירת מערכת שקילה:

מערכת שקילה מהווה את אחת המכונות היותר קריטיות לתחום התעשייה והייצור – תפקידה של מערכת זו הינה משמעותי מאוד שכן היא אחראית על עקביות תהליכי הייצור, ועליה להיות מדויקת ואיכותית מאוד.
בשוק תעשיית ייצור האריזות כיום קיימות מגוון מערכות שקילה בעלות נתונים ונפחי תפוקה ועבודה שונים, וכדי לבחור את מערכת השקילה שתתאים לדרישות שלכם בצורה המושלמת, חשוב לקחת בחשבן את הגורמים הבאים:


מערכת שקילה בעלת יכולת התאמה אישית

השלב הראשון  טרם בחירת מערכת השקילה יהיה לבצע אפיון של הדרישות והצרכים שלכם מהמכונה.
כאמור, בשוק התעשייה קיימים דגמים רבים של מכונות שקילה ולכולן מאפיינים שונים האחת מהשנייה, אך אחד מהמאפיינים היותר חשובים לקחת בחשבון היא נושא ההתאמה האישית של המכונה.
כאשר תבצעו השוואות בין מפרטי המכונות השונים, בדקו עד כמה המאפיינים התעשייתיים של המכונות מתאימות עבורכם אישית בפרמטרים החשובים:

▪ האם ניתן להתאים למכונה את מאזני המסוע באופן אישי
▪ האם ניתן לשלוט על הפונקציונליות של המכונה
▪ האם ניתן לשלוט על הגברת ההגנה, וכד'

 

דיוק – פרמטר מוביל בבחירת מערכת שקילה

מערכת שקילה היא מכונה אשר הדיוק הוא אחד הפרמטרים הכי חשובים באופן עבודתה, לכן בעת בחירת המכונה חשוב לבחון היטב פרמטרים של דיוק טרם הרכישה.
תוכלו לבקש מיבואני המכונות לבצע טסטים לבדיקת מספר פרמטרים כדי לבחון דיוק, כמו למשל בדיקת יכולת לקרוא שינוי מסה קטן ביותר לאורך זמן, בחינת מידות שונות ברמת הדיוק ביחס לערכי משקל מסוימים, הבדל בין משקל מדוד ומשקל אמיתי עקב תנאי סביבה שונים, וכן הלאה.

 

התאמה לסביבת העבודה

פרמטר נוסף ולא פחות חשוב בבחירת מערכת שקילה הינו ההתאמה של המערכת לתנאי הסביבה – לכן חשוב לבצע בדק לתנאים של סביבת העבודה בה המכונה צפויה להשתלב.
חשוב לבחון תנאים סביבתיים כגון תנודות טמפרטורה גדולות, שדות מגנטיים, רעידות, לחות, זרמי אוויר, הפרעות חשמל ומדיון מאכל – כל הפרמטרים הללו עלולים להשפיע על תהליך השקילה, במיוחד כאשר הם מתקיימים ברזולוציות גבוהות.
חשוב לבדוק האם סביבת העבודה דורשת ריפוד מיוחד, כיסויי מגן או כיול תכוף על מנת לקיים תנאים אופטימליים של תפקוד למכונה.

 

חומרים ועלויות

פרמטר נוסף חשוב בבחירת מערכת שקילה הוא בחירת החומרים ממנה המערכת עשויה.
תוכלו לבחור מבין החומרים הבסיסיים כמו פלדת פחמן, סגסוגת אלומיניום, פלדה מגולוונת ופלדה מצופה אלומיניום, אשר נחשבים כחומרים אידיאליים לתנאים של עמידות בפני קורוזיה וניקיון אשר הינם קריטיים מאוד.
מבחינת עלויות – מומלץ לא לעשות בחירה אשר תהיה מבוססת על עלויות בלבד, שכן מערכות השקילה היקרות ביותר לא בהכרח יהיו הבחירה הטובה ביותר לדרישותיכם.