ביטוח אחריות מקצועית למהנדסים – לשם מה צריך את זה?

כל בעל מקצוע, בכל תחום, צריך שיהיה לו פוליסת ביטוח מקצועית. המשמעות של פוליסה כזו היא פשוטה. אם חס וחלילה הוא נתבע על ידי הלקוחות שלו, הרי שחברת הביטוח תוכל להגן עליו ובמקרה הצורך, גם לפצות את הלקוחות. 

אנחנו מכירים תביעות כאלה בתחומים שונים, למשל בתחומים שקשורים לרפואה וטיפולים או בתחומי בנייה, אך למעשה כמעט בכל ענף משמעותי אפשר למצוא חברות ביטוח שמוכרות פוליסת ביטוח אחריות מקצועית. אחד הענפים בו הפוליסה היא מאוד פופולארית, זה תחום ההנדסה. 

מהנדסים, הן כאלה שעובדים עם המגזר הפרטי והן כאלה שעובדים עם המגזר העסקי או הציבורי, חייבים להחזיק ברשותם פוליסת ביטוח אחריות מקצועית למהנדס, על מנת שיוכלו להגן על עצמם מפני תביעות של לקוחות במקרים שונים. מאופי עבודתם, הרי סביר להניח שהם ימצאו את עצמם במצב בו הם עלולים להיתבע על ידי גורמים שונים, באופן שכיח יחסית. 

כיצד בדיוק ביטוח אחריות יכול להגן על מהנדסים 

יש כמה רבדים לפוליסת ביטוח של אחריות מקצועית למהנדסים. רובד אחד מתייחס למצב בו יש נפגעים בנפש או רכוש, במבנה אותו תכננו אותם מהנדסים. במקרה כזה, ייתכן והם יתבעו בגין רשלנות. חברת הביטוח תעמוד לצידם ואם יהיה צורך, תשלם את הפיצוי הנדרש לתובעים. 

מקרה של רשלנות הוא לא היחידי שיכול לעמוד במרכזה של תביעה כנגד מהנדסים. קיימים גם מקרים אחרים, למשל, אם מהנדס איננו יכול להמשיך את עבודתו, אם הוא נתבע בגין הפרת חוזה או מכל סיבה אחרת שבגינה הוא לא מבצע את עבודתו בכלל או מפסיק אותה באמצע. 

יש מקרים בהם המהנדס יתבע את חברת הביטוח, באמצעות פוליסת ביטוח אחריות מקצועית, אם נניח הוא ביטח את עצמו מפני סיטואציה מסוימת, היא אכן התרחשה, וחברת הביטוח איננה מוכנה לשלם לו כפי שנקבע בפוליסה ביניהם. אלה מקרים פחות שכיחים מאשר מה שתיארו עד כה. 

בכל מקרה, כמו כל בעל מקצוע, כך גם מהנדס חייב להחזיק פוליסת ביטוח אחריות מקצועית על מנת שהוא יוכל לבצע את עבודתו בראש שקט. 

בדקו כמה עולה ביטוח אחריות מקצועית למהנדסים