כל מה שצריך לדעת על עורך דין גירושין

גירושין בישראל – אתם לא לבד

ישראל היא המדינה בעלת שיעור הילודה הגבוה ביותר בעולם המערבי. ככה גדלנו, ילדים זה שמחה. מה הפלא שהחברה הישראלית מעודדת נישואין, ובמקרים רבים מעודדת להתחתן בגיל צעיר. אולי אלה הן חלק מהסיבות ששיעור הגירושין בישראל הוא גבוה – יותר מרבע מהתאים המשפחתיים שמוקמים בישראל יחליטו בסופו של דבר להתפצל. בעשורים האחרונים, כחלק מתופעה רחבה בעולם המערבי, שיעור הגירושין עולה מדי שנה. ככה שאם הגעתם להחלטה הלא פשוטה לחשב מסלול מחדש – חשוב שתדעו שאתם לא לבד. רבים לפניכם, וכנראה גם אחריכם, יעשו את הצעד הזה ויפנו להליך גירושין.

התאמת עורך דין למקרה הפרטי שלכם

כמו בכל תחום בחיים, חשוב מאוד לבחור בקפידה את איש המקצוע המתאים לעזור לכם. כאשר מדובר בנושא כל-כך רגיש ומורכב, הבחירה של עורך-דין גירושין מקצועי היא קריטית. מבחינה פרקטית, הניסיון של עורך-דין המתמחה בנושא הגירושין יכולה לחסוך התעסקויות ועלויות – שללא עזרה יכולות להכביד אף יותר על התהליך. מבחינה רגשית, כדאי להפקיד את ההליכים החוקיים בידי מישהו שתוכלו לסמוך עליו – ואין חכם כבעל ניסיון. התחום המשפטי של הגירושין הוא מסובך בהרבה מדינות בעולם, ובישראל מעט יותר עקב התלות במוסד הרבנות. בנוסף, עקב האופי של הפוליטיקה הישראלית, הנושא מתפתח כל הזמן, ולכן חשוב לפנות לאיש מקצוע העוקב כל הזמן אחר ההתפתחויות ומכיר בצורה עמוקה את החוק וסעיפיו.

מדוע יש צורך בעזרה מקצועית כאשר פותחים בהליך גירושין

ההחלטה לפרק תא משפחתי היא החלטה מורכבת וקשה לכל אחד ואחת. לאחר שמגיעים להחלטה על הליך גירושין צצות סוגיות מורכבות כמו משמורת הילדים וחלוקת הרכוש. בישראל, בין אם התחתנתם דרך הרבנות ובין אם התחתנתם בנישואין אזרחיים, יש לפתוח תיק גירושין ברבנות – המוסד היחיד המורשה לאשר ולבצע את התהליך. במקרים רבים הזוגות מחליטים ביחד על היציאה לדרך חדשה, ואז התהליך מעט פשוט יותר. אך יש מקרים בהם אחד מהצדדים מתנגד לגירושין, ואז יש צורך להגיש תביעת גירושין. כך או אחרת, הסוגיות המורכבות בדרך כלל מצדיקות פנייה לעזרה מקצועית.

כמה זמן לוקח הליך הגירושין

בגלל המורכבות של כל מקרה לגופו, הזמן שאורך תהליך גירושין משתנה. אם שני הצדדים מסכימים ומשתפים פעולה זו עם זה, ואם לזוג עוד לא נולדו ילדים – התהליך יכול להסתכם בכמה חודשים. אולם, כאשר צצות סוגיות של משמורת ילדים, רכוש, תביעת גירושין או כל סוג נוסף של חוסר הסכמה, התהליך יכול להתארך ולהגיע אפילו למספר שנים. תהליך זה יכול להתקצר כאשר בוחרים בצורה טובה עורך-דין גירושין ותיק ומנוסה. מאחר שהנושא הוא קשה גם ככה, חשוב מאוד להוריד מעל כתפיכם את המשקל הנוסף של הצרות המשפטיות, ולתת לאיש המקצוע הנכון לסייע לכם.